Supportforum

Yamaha officiella QuickSift/Autoblipper

charly.h85@gmail.comcharly.h85@gmail.com Inlägg: 1Verified User
redigerad September 2022 i R1

Hej, om jag flashar min ECU med den obegränsade versionen, kommer jag att förlora min autoblipper som jag redan har på cykeln? (eller kanske den låsta "paid feature" autoblipperfunktionen bara gäller för FTECU qs/autoblipper?) Jag köpte en R1 2016 med QS och autoblipper redan på. Enligt återförsäljaren hade inte ECU:n blinkat eller så. Jag kopplade precis upp ett FTECU typ 8-kit på den och var orolig för att tappa min autoblipper om jag flashar den, så jag bestämde mig för att skriva ett meddelande här innan jag fortsätter, som en säkerhetsåtgärd. Tack för din tid.

kommentarer

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User

    Du kommer att behöva köpa en licens ($85) för den automatiska blippern (som jag tror är QS, och inte två separata saker), såvida du inte kan se att det redan är aktiverat i FT ECU Tuning Software. Hoppas det här hjälper.

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User

    Jag drar tillbaka det jag sa ovan, jag var inte helt vaken. Om du uppger att du INTE HAR EN FTECU AutoBlipper, så kommer din Yamaha AutoBlipper inte att påverkas, genom att blinka det obegränsade läget till din ECU (VIKTIG VARNING - SE TILL ATT ENDAST ANVÄND DEN FÖR EXAKT ÅR OCH CYKEL, GÖR PROVA INTE ANDRA FILER INTE FÖR DITT ÅR ELLER ARTIKELNUMMER ECU!). AutoBlipper-inställningarna i Tuning Suite påverkar endast FTECU AutoBlipper.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.