Helpforum

QS stopte plotseling

gmeltveit@gmail.comgmeltveit@gmail.com Berichten: 9Verified User

Mijn QS werkt niet meer. Dit is wat er mis is. De QS stopte plotseling met werken op mijn r1m 2015-model. (2 modul setup, QS en blipper). Ik was op het goede spoor en het stopte plotseling met werken, de blipper werkt prima. Nam het mee naar huis en deed het bij een ohm-test en het toont 0.3. De QS getest op de pitstand en het was prima. Was weer op de baan en deed het rustig aan bij de eerste pass, alles was in orde. De volgende pas, 40 minuten later, stopte het met werken toen ik steeds sneller begon te gaan, met hogere Rpm, alle versnellingen. Nam het mee naar huis en deed nog een ohm-test en het toont nog steeds 0.3 stabiel. Ook gecontroleerd op losse kabels, niets gevonden. Gelieve te adviseren wat te doen?

Comments

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, Hoe loopt de bedrading van de kabelboom op uw fiets en heb je ook de aansluiting van de groene pin van de blipperkabelboom in de ECU-connector gecontroleerd? Groeten

  • gmeltveit@gmail.comgmeltveit@gmail.com Berichten: 9Verified User

    Hallo, ik heb stap voor stap een ohm-test gedaan, eerst alleen de QS, en dan de gesplitste kabel, en toen deed het een ohm-test op de pinnen in de ECU-connector. Deed ook de test en probeerde de fout te forceren, misschien denkend dat het een slechte verbinding was of losse draden, maar vond niets. Omdat het een R1 2015-model is, heb ik ook de diag-modus op het dashboard gebruikt en gecontroleerd (86) of de versnellingspook in orde was. Ik heb de koppelingssensor en de wielsensor gecontroleerd en alles is in orde. Ik gebruik geen YEC-draadboom, alleen een standaard / originele kabelset en een dubbele opstelling (QS en blipper gescheiden), met de gesplitste kabel die ik van je heb gekocht.

  • gmeltveit@gmail.comgmeltveit@gmail.com Berichten: 9Verified User

    weer een test gedaan. Eerst toont alleen de QS 0.3 stabiel. Blipp-harnas aangesloten, geeft stabiel 0,3 aan. ECU losgekoppeld en gecontroleerd, stabiel 0,3. Ook de groene draad getest, test OK. Zoals je weet heb ik een blipp-kabelboom, en om er zeker van te zijn dat het een enkele groene draad is die van de kabelboom naar de ECU gaat, aan het uiteinde van de kabelboom/connector die moet worden aangesloten op de blipper-eenheid?


  • gmeltveit@gmail.comgmeltveit@gmail.com Berichten: 9Verified User

    Dit gebeurde weer. Werkte prima en toen ik begon te duwen, werkte het niet meer. Heb wat gecheckt en het toont 0.3 op de ohm-test. Ook de pinnen op de ECU zitten stevig op hun plaats en geven ook een signaal (ohm test). De blipper werkt prima. Ik kwam terug naar huis en zette het op de pittribune en het werkte prima. Enig advies? Ik heb de voor- en achtersensor gecontroleerd en ook de diagnose uitgevoerd, geeft helemaal geen foutcodes aan.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Dus je zegt dat de blipper-kant goed werkt, maar de snelle shift is intermitterend correct?

  • gmeltveit@gmail.comgmeltveit@gmail.com Berichten: 9Verified User

    Ja. Hij werkt prima in de garage op de pitstand. Maar op het circuit stopt het na 2-3 rondes rond het circuit. Ik heb de diagnose op de fiets gecontroleerd en alles is in orde. Het toont ook een constante 0.3 op de ohm-test helemaal tot aan de ECU

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, Het klinkt alsof de duwsensor begint te falen, kunt u een afbeelding sturen van de instelling van de schakelsensor. Ik ben niet erg bekend met de dubbele sensorconfiguratie. Kun je de sensoren omdraaien en opnieuw testen? Op die manier, als de sensor die eerder voor QS werd gebruikt na verloop van tijd geen Auto Blip doet, is het de sensor. Het klinkt alsof de sensor begint uit te gaan Met vriendelijke groeten

  • gmeltveit@gmail.comgmeltveit@gmail.com Berichten: 9Verified User

    Ik heb het getest op een standaard. Heb een realt-test gedaan (of wat je kunt doen zonder een dyno of op het goede spoor zijn) Deed 90 diensten en werkte prima. Dus misschien is het iets anders dat dit op het goede spoor doet. Wat kan ervoor zorgen dat de QS niet meer werkt??

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Een ander ding dat het zou kunnen veroorzaken, is spoelgeluid bij hoge toerentallen of een losse draad die intermitterend contact heeft als gevolg van trillingen bij hoge toerentallen. Het lijkt er echter op dat de sensor de meest waarschijnlijke boosdoener is. Groeten

  • s2jeremy@yahoo.coms2jeremy@yahoo.com Berichten: 1Verified User
    bewerkt June 2022

    minachting

Meld je aan of registreer je om te reageren.