Supportforum

DTC efter ECU-blixt

SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User

Eftersom jag är uttråkad på vintern eftersom det här är väldigt enkelt anslöt jag GSXR 1000, 2020 Diag-kontakt vi BT till Android Torque Pro-appen bara för att vara nyfiken på vad jag kan se från den appen och kontrollera eventuella felkoder. Oavsett detta byke använder CAN-buss för kommunikation av olika moduler, för DIag är det K-Line. Skanning Felkoder från Torque-appen visade 4 DTC och jag undrade hur detta är möjligt efter återflöde ECU med karta 17-19 GSXR1000 - 32920-17KG2 (EU) Obegränsat från min förståelse av ECU Flash DTC-kod raderas också. Nej för att vilseleda det finns inga fel på byke Dash och byke fungerar normalt men bara Torque scan visar dessa felkoder. Visst från FT UI O2 är PAIR och EXCVA inaktiverade och HW avlägsnas eftersom jag har fullt Akra-avgas och PAIR tas bort där blockeringsplattor är installerade. Inga bekymmer men undrar hur dessa fel lagras efter ECU-blixt eftersom alla enheter från skärmdump är inaktiverade av FT?


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är möjligt att dessa bara kan lagras felkoder och det är därför de faktiskt inte visas som ett fel på din streck. Om du rensar dem alla med att cykeln blinkar nu kommer de troligen inte att komma tillbaka. Men om cykeln går som vanligt och inte har ljuset på instrumentbrädan skulle jag inte oroa mig för mycket. Tack, Jason A.

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User

    Hej, för tillfället medan motorn går i garaget (hade ingen åktur efter att ha åtgärdat fel) har jag rensat alla felkoder förutom EXCVA. Den här dyker upp igen. Generellt bryr jag mig inte om dessa gömda eller låt oss säga lagrade fel så länge byke fungerar normalt men efter att de har raderats ska de inte visas igen eftersom alla nämnda funktioner har inaktiverats genom FT obegränsad karta parallellt genom att ta bort alla nödvändiga HW. Ville bara dela.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är konstigt men låt mig veta om fler fel dyker upp igen efter att ha cyklat tack. Tack, Jason A.

  • RoninRonin Inlägg: 9Verified User

    Hej Jason, jag ser samma sak på obd-verktyget men ingen FI på instrumentbrädan (jag tror att detta är normalt och okej att hända) alla blinkade cyklar kommer att visa dessa också om du sticker in obd-verktyget i dem om jag inte har fel, intressant ämne, så jag gick med, radering av dem kommer inte att rensa dem de kommer tillbaka:

    oI5xPEabHkiwp7

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Tur att lampan inte tänds med instrumentbrädan åtminstone. Låt mig veta igen delnummer ECU-filen som du flashade in så ska jag anteckna detta. Tack, Jason A.

  • RoninRonin Inlägg: 9Verified User

    Hej, Ecu-artikelnummer: 17k02 Filen är den obegränsade, jag tror att om vi gör obdII eller skannar på andra cyklar kanske det blir samma sak? De flesta vet inte hur man kör obdII-testet på gsxr1000, det är enkelt allt du behöver är adapter

  • RoninRonin Inlägg: 9Verified User

    Ville bara tillägga att jag har omkopplaren för serviceverktyget och när jag ställer in den (på) säger strecket (C00) så allt är ok men inte säker på varför obdII ger oss de 4 koderna, intressant men inte ett problem.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.