Helpforum

DTC na ECU-flits

SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

Omdat ik me in de winter verveelde omdat dit heel eenvoudig is, heb ik GSXR 1000, 2020 Diag-connector vi BT aangesloten op de Android Torque Pro-app, gewoon nieuwsgierig naar wat ik kan zien van die app en om eventuele foutcodes te controleren. Ongeacht dit byke gebruik CAN-bus voor communicatie met verschillende modules, voor DIag is dit K-Line. Het scannen van foutcodes van de Torque-app toonde 4 DTC en ik vroeg me af hoe dit mogelijk is na het reflashen van ECU met kaart 17-19 GSXR1000 - 32920-17KG2 (EU) Onbeperkt vanaf mijn begrip door ECU Flash DTC-code wordt ook gewist. Nee, om misleid te worden, er zijn geen fouten op byke Dash en byke werkt normaal, maar alleen de Torque-scan toont deze foutcodes. Zeker van FT UI O2, PAIR en EXCVA zijn uitgeschakeld en HW verwijderd omdat ik een volledige Akra-uitlaat heb en PAIR is verwijderd waar blokkeringsplaten zijn geïnstalleerd. Geen zorgen, maar vraagt u zich af hoe deze fouten worden opgeslagen na ECU-flash, aangezien alle apparaten van Screenshot worden uitgeschakeld door FT?


Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, het is mogelijk dat dit alleen opgeslagen foutcodes kunnen zijn, daarom verschijnen ze niet echt als een fout op uw dashboard. Als je ze allemaal wist terwijl de fiets nu wordt geflitst, komen ze waarschijnlijk niet meer terug. Maar als de motor normaal loopt en geen lampje op het dashboard heeft, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Bedankt, Jason A.

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    Hallo, Voorlopig terwijl de motor in de garage loopt (heb geen rit gehad na het verhelpen van fouten) Ik heb alle foutcodes gewist behalve EXCVA. Deze verschijnt weer. Over het algemeen geef ik niet om deze verborgen of laten we zeggen opgeslagen fouten, zolang byke maar normaal werkt, maar nadat ze zijn gewist, zouden ze niet opnieuw moeten verschijnen omdat alle genoemde functies zijn uitgeschakeld via FT onbeperkte kaart in parallel door alle vereiste HW te verwijderen. Ik wilde gewoon delen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat is raar, laat het me weten als er meer fouten verschijnen na het fietsen. Bedankt, Jason A.

  • RoninRonin Berichten: 9Verified User

    Hey Jason, ik zie ook hetzelfde op obd-tool maar geen FI op het dashboard (ik denk dat dit normaal is en ok om te gebeuren) alle geflitste fietsen zullen deze ook laten zien als je obd-tool erin steekt, tenzij ik het mis heb, interessant onderwerp dus ik deed mee, als ik ze wist, worden ze niet gewist, ze komen terug:

    oI5xkOV62uSezvemki

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Blij dat het lampje niet gaat branden met het dashboard in ieder geval. Laat me nog eens het onderdeelnummer ECU-bestand weten dat je hebt geflitst en ik noteer dit. Bedankt, Jason A.

  • RoninRonin Berichten: 9Verified User

    Hey, Ecu-onderdeelnummer: 17k02 Het bestand is onbeperkt, ik denk dat als we de OBDII doen of op andere fietsen scannen, het misschien hetzelfde zal zijn? De meeste mensen weten niet hoe ze een obdII-test op gsxr1000 moeten uitvoeren, het is eenvoudig, je hebt alleen een adapter nodig

  • RoninRonin Berichten: 9Verified User

    Ik wilde alleen toevoegen dat ik de servicetool-schakelaar heb en wanneer ik deze (aan) zet, zegt het dashboard (C00), dus alles is in orde, maar ik weet niet zeker waarom OBDII ons de 4 codes geeft, interessant maar geen probleem.

Meld je aan of registreer je om te reageren.