Supportforum

startkontroll

Jag har problem med startkontrollen den inaktiveras inte i andra hastigheten den är inaktiverad när jag satte den fjärde hastigheten kan du göra ändringen tack

kommentarer

  • maxime.salembier@hotmail.frmaxime.salembier@hotmail.fr Inlägg: 20Verified User

    HELLO KAN JAG HA EN ANSVAR VÄNLIGEN!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad November 2020

    Hej, vad menar du exakt när du säger att den är avaktiverad i fjärde hastigheten? I fjärde växeln? eller 40 kmh? Tack, Jason A.

  • maxime.salembier@hotmail.frmaxime.salembier@hotmail.fr Inlägg: 20Verified User

    nej när jag passerar fjärde växeln

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ok vad är ditt ECU-artikelnummer och vilken fil använde du för att blinka med? Tack, Jason A.

  • maxime.salembier@hotmail.frmaxime.salembier@hotmail.fr Inlägg: 20Verified User

    på alla styrenheter 17k90 / 17k00 17k92 / 17k02 17k93 ......

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du försökte alla dessa artikelnummerfiler i din specifika styrenhet utan framgång? Vad är ditt specifika ECU-artikelnummer? Jag behöver alla tre rader med information på Denso-klistermärken. Tack, Jason A.

  • maxime.salembier@hotmail.frmaxime.salembier@hotmail.fr Inlägg: 20Verified User

    hej nej du förstår inte på de mer än 50 GSXR 1000 att jag blinkade det finns ingen som gör startkontrollen korrekt om jag aktiverar lanseringen måste den klippa vid 10 000 rpm i 1: a växeln och sedan osque Jag lägger den andra rapporten att den ska köra normalt. Detta är inte fallet, det sänker vid 10 000 rpm i utväxlingen 1/2/3/4

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ok inga problem. Jag måste hitta en cykel för att testa den här och se om jag kan reproducera ditt exakta problem. Tack, Jason A.

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User
    redigerad December 2020

    Kontrollerar min cykel när vädret sätter sig men det är skrivet i servicemanualen, det skär kugghjulen 1-4 eller så slutar det att klippa när gasen släpps eller bromsen appliceras. Från GSX-R 1000 SM Launch Control System Beskrivning (om utrustad) Launch control-systemet gör det lättare för en åkare att få en snabb start i tävling med slutna banor. När föraren väljer startkontrollen med hjälp av motorstopp / startomkopplare på höger styr, styr systemet gasreglerventilens öppning och tändningstid för att begränsa motorvarvtalet automatiskt och för att optimera vridmomenttillförseln medan föraren håller gasreglaget vid öppet. Därför kan föraren koncentrera sig på att känna sig i kopplingsspaken. När startkontrollen är inställd flyttas tändningstimingen, Suzuki-körlägesväljaren (S-DMS) och dragkontrollen till dedikerat läge för startkontrollen och körlägesindikatorn (1) och dragkraftssystemindikatorn (2) visar "L ". Denna kontroll avbryts automatiskt under förutsättning att växeln växlas upp till 4: e eller att fordonet bromsas upp genom att släppa gasreglaget eller trycka på bromsen. I detta system övervakar ECM acceleratorns positionssensor, CKP-sensor, TP-sensor, GP-sensor, fram- och bakhjulssensorer och styr gasventilens öppning och tändningstimingen. Vid lanseringen håller systemet motorvarvtalet på en förinställd nivå som valts för att hålla motorn på sitt vridmoment. När kopplingshandtaget har släppts och kopplingen är inkopplad är motorvarvtalet inte längre begränsat utan gasreglaget öppnas så att motorn håller det ideala vridmomentet för optimal acceleration.

  • maxime.salembier@hotmail.frmaxime.salembier@hotmail.fr Inlägg: 20Verified User

    Ja men det fungerar inte bra om det skär in 4 Det måste klippas in 2

Logga in eller registrera dig för att kommentera.