Supportforum

R-Mode-funktioner

Jag förstår att det är nödvändigt att aktivera R-lägesfunktioner för quickshifter / autoblip. Finns det något annat skäl för att aktivera R-lägesfunktioner? Ändrar det något annat förutom att använda en kvickshift?

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det möjliggör någon av de funktioner R-modellen har jämfört med standardmodellen. Detta inkluderar Quickshift, Autoblip och Launch Control. Tack, Jason A.

  • jamesmatthew2011@gmail.comjamesmatthew2011@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Hur aktiverar du startkontrollen på en blinkad icke-r-modell gsxr1000 17+? Jag vet att på R-modellen håller du på startknappen i 1-2 sekunder och strecket går till LL, men på den icke-r-modellen efter blixt tror jag att det finns ett annat sätt rätt? som att dra i kopplingen 3 gånger eller något? Jag gjorde det förra året kan inte komma ihåg hur man aktiverar det.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag vet att det fortfarande ska vara detsamma som R-modellen. Tack, Jason A.

  • wayne@vtconline.co.nzwayne@vtconline.co.nz Inlägg: 2Verified User

    Ja, det är samma hälsningar, Wayne

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User

    På 32920-17KG2 (EU) som kommer för 2020 GSXR 1000 med QS / AB lager aktiverat efter aktivering av RR Funktioner som jag ser på instrumentbrädan QS är aktiv men kan inte aktivera LC genom att enkelt trycka på knapptryckning för 2sek när byke går på tomgång som på RR-modell. Är du inte säker på var problemet kan vara?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    1. LC-aktiveringsförfarandet listas i QS Launch Control Pit Limiter-funktionen i filen. Tomgång i neutralläge medan stoppad.
    2. Actuate clutch lever at least three times.
    3. Fortsätt till första växeln (LCS nu aktiv).
  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User

    @kento_ftecu Har sett detta men berörde ingenting inom ECU-moduler eller Pit Limiter, aktiverade bara R-funktioner främst för att behålla OEM QS-funktion. Hur som helst kommer att kontrollera på cykeln hur det fungerar efter att ha aktiverat det på så sätt. Tack

Logga in eller registrera dig för att kommentera.