Supportforum

Yoshimura Race Alpha 3/4 System

pinpo.lee@gmail.compinpo.lee@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Hej FTECU peeps! Jag har precis installerat ett Yoshimura Race Alpha 3/4-system och körde den obegränsade kartan på den med EXUP-ventil inaktiverad till true. Hade 2 spårdagar på Sepang International Circuit och upplevde mycket poppande vid noll gasposition. Det som är intressant är att jag kan förstå den smala bränslen vid högt varvtal och noll TPS som orsakar sprutningen vid retardation, men vad jag inte kunde förstå var att vid mitten av hörn med lägre rpms (cirka 7 k), uppstod poppning också, oroande min cykel mitt hörn .. Jag är angelägen om att veta om Graves 3/4-systemet eller Graves fulla systemkarta skulle hjälpa till att lösa detta problem? Eller om det finns några förslag för att ställa in tankning vid noll TPS-kolumn? Tack på förhand för din tid!

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    Vilket år R1 är din cykel? ECU-delnumret skulle också vara bra att ha.

  • pinpo.lee@gmail.compinpo.lee@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    2015-EU-modell. ECU-nummer 2CR-8591A-00.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Det finns en Graves Exhaust Cat Eliminator-fil specifikt för din cykel. Vi skulle prova den.

  • pinpo.lee@gmail.compinpo.lee@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Hej Kent, finns det ett sätt att ställa in "Inaktivera bränsledekelskärning" som sant för Graves Exhaust Cat Eliminator-karta? Jag tycker att bränslet är väldigt plötsligt, särskilt med på / av-strypning.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du inte kan komma åt den via Tuning Suite, tyvärr ingen, eftersom filen är låst. Vi kan inte göra någonting för att begränsa filer.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.