Supportforum

Kan inte hitta ECU-ID

dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Inlägg: 12Verified User

Jag försöker skriva ny ecu, som vanligt trycker jag på skriva ecu, mjukvara kan inte hitta ECU-ID och betalar för ny lisens. Men stannar nu till Begär ECU-ID och stannar där. Jag kontrollerar 12v till ecu och det är ok också jag kontrollerar ingångar till gränssnitt och utgångar från programvara med multimeter. Kan jag göra något längre?

kommentarer

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    Jag försökte också med andra bärbara datorer med samma resultat.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    I Tuning Suite går du till Hjälp> Testgränssnitt> Ingångar. Du ser ett arrangemang med färgade prickar, men var inte uppmärksam på dem. Det du vill titta på är antalet (er) i parentes längst upp. När strömmen stängs av bör du se antingen 0, 10, 20 eller 30. Ledningarna identifieras med siffror, med # 1 röd, # 2 Orange, # 4 gul. 0 är marken. Om du inte får de ovannämnda siffrorna kommer den enda siffran att beteckna problemtråden. Om du ser ett tvåsiffrigt nummer anger den andra siffran problemkablarna (exempel: 36, 6 = 2 + 4, så de orange och gula kablarna har någon form av problem. När du slår på bör du se antingen 6, 16, 26 eller 36. Om inte, titta på den andra siffran: 1, 3, 5 eller 7 indikerar en dålig anslutning till den röda ledningen. 2 indikerar en dålig orange tråd, 4 indikerar ett problem med den gula tråden och 0 indikerar en dålig strömförsörjning till ECU eller problem med gemensam grund.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    I Tuning Suite går du till Hjälp> Testgränssnitt> Ingångar. Du ser ett arrangemang med färgade prickar, men var inte uppmärksam på dem. Det du vill titta på är antalet (er) i parentes längst upp. När strömmen stängs av bör du se antingen 0, 10, 20 eller 30. Ledningarna identifieras med siffror, med # 1 röd, # 2 Orange, # 4 gul. 0 är marken. Om du inte får de ovannämnda siffrorna kommer den enda siffran att beteckna problemtråden. Om du ser ett tvåsiffrigt nummer anger den andra siffran problemkablarna (exempel: 36, 6 = 2 + 4, så de orange och gula kablarna har någon form av problem. När du slår på bör du se antingen 6, 16, 26 eller 36. Om inte, titta på den andra siffran: 1, 3, 5 eller 7 indikerar en dålig anslutning till den röda ledningen. 2 indikerar en dålig orange tråd, 4 indikerar ett problem med den gula tråden och 0 indikerar en dålig strömförsörjning till ECU eller problem med gemensam grund.

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    Med kraften i skriver 30 och med ström på 36. Är det ok?

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Inlägg: 12Verified User
    redigerad September 2019

    Jag tar bort värmshring och trådkisel och jag drar en liten kabel i kablarna för att se om den är klippt men är ok. Jag försökte igen skriva ecu och är samma problem Begär ECU-ID och stannar där. ecu-effekt är 12,8v och tar 0,22ma och i mesure mark och spänning på stift.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du fortfarande stöter på problem med stall under sekvensen "Begär ECU-ID" måste du se till att du har en licens tillgänglig för att tilldela ECU. Det finns ett fel (som kommer att åtgärdas snart) som förhindrar prompten som ber dig att köpa en licens om du inte har en tillgänglig på ditt konto.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.