Helpforum

Kan ECU ID niet vinden

dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Berichten: 12Verified User

Ik probeer nieuwe ecu te schrijven, zoals gewoonlijk druk ik op write ecu, software kan geen ECU ID vinden en gaat betalen voor nieuwe licentie. Maar blijft nu bij Verzoek om ECU-ID en blijft daar. Ik controleer 12v naar ecu en het is ook goed, ik controleer ook de ingangen van de interface en de uitgangen van software met multimeter. Kan ik iets verder doen?

Comments

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Berichten: 12Verified User

    ik heb het ook geprobeerd met andere laptops met dezelfde resultaten.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ga in de Tuning Suite naar Help> Testinterface> Ingangen. U ziet een arrangement van gekleurde stippen, maar let hier niet op. Waar u naar wilt kijken, is het nummer of de cijfers tussen haakjes bovenaan. Met de stroom uit, zou u 0, 10, 20 of 30 moeten zien. De draden worden geïdentificeerd door nummers, met # 1 rood, # 2 oranje, # 4 geel. 0 is de grond. Als u de bovengenoemde nummers niet krijgt, geeft het enkele cijfer de probleemdraad aan. Als u een dubbel cijfer ziet, geeft het tweede cijfer de probleemdraden aan (bijvoorbeeld: 36, 6 = 2 + 4, dus de oranje en gele draden hebben een soort probleem. Als de stroom is ingeschakeld, ziet u 6, 16, 26 of 36. Zo niet, kijk dan naar het tweede cijfer. 1, 3, 5 of 7 geeft een slechte verbinding met de rode draad aan. 2 geeft een slechte oranje draad aan, 4 geeft een probleem met de gele draad aan en 0 geeft aan een slechte voeding naar ECU of problemen met de gemeenschappelijke grond.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ga in de Tuning Suite naar Help> Testinterface> Ingangen. U ziet een arrangement van gekleurde stippen, maar let hier niet op. Waar u naar wilt kijken, is het nummer of de cijfers tussen haakjes bovenaan. Met de stroom uit, zou u 0, 10, 20 of 30 moeten zien. De draden worden geïdentificeerd door nummers, met # 1 rood, # 2 oranje, # 4 geel. 0 is de grond. Als u de bovengenoemde nummers niet krijgt, geeft het enkele cijfer de probleemdraad aan. Als u een dubbel cijfer ziet, geeft het tweede cijfer de probleemdraden aan (bijvoorbeeld: 36, 6 = 2 + 4, dus de oranje en gele draden hebben een soort probleem. Als de stroom is ingeschakeld, ziet u 6, 16, 26 of 36. Zo niet, kijk dan naar het tweede cijfer. 1, 3, 5 of 7 geeft een slechte verbinding met de rode draad aan. 2 geeft een slechte oranje draad aan, 4 geeft een probleem met de gele draad aan en 0 geeft aan een slechte voeding naar ECU of problemen met de gemeenschappelijke grond.

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Berichten: 12Verified User

    Met de kracht van schrijft 30 en met macht op 36. Is dat oké?

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Berichten: 12Verified User
    bewerkt September 2019

    ik verwijder heatshring en whire silicium en ik trek een litlebit de kabels om te zien of is gesneden maar is ok. ik probeerde opnieuw ecu te schrijven en is hetzelfde probleem Verzoekende ECU ID en blijft daar. ecu vermogen is 12,8v en neemt 0,22ma en meet aarding en spanning op pinnen.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Als u nog steeds problemen ondervindt tijdens het blokkeren van de reeks "Verzoek om ECU-ID", moet u ervoor zorgen dat u over een licentie beschikt die u aan de ECU kunt toewijzen. Er is een bug (die binnenkort zal worden opgelost) die de prompt verhindert dat je wordt gevraagd om een licentie te kopen als je er geen in je account hebt.

Meld je aan of registreer je om te reageren.