Supportforum

Licensöverföring

En av kunderna sålde sin cykel med FT blinkande kit och jag försökte överföra licensen till hans konto men det visar felet "Destinationskontot har inte någon registrerad hårdvara". Hur överför jag licensen till honom? Ska han ansluta den givna selen till cykeln med hjälp av FT-mjukvara? Tack,

kommentarer

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Han kommer att behöva köpa en datakabel som kan registreras på hans konto. Om du inte redan har ett konto på https://ftecu.com/ måste du skapa ett. Ladda sedan ner Tuning Suite-mjukvaran här: https://ftecu.com/downloadrequest/ Du måste börja med USB-enheten ansluten till din dator och inte ansluten till någon typ av sele du kan ha. När Tuning Suite har laddats ner bör den öppnas automatiskt. Ange din e-postadress och ditt lösenord från ditt konto och välj Logga in, klicka inte på Registrera. Om du får meddelandet "Fail: Check Internet Connection" stäng bara det och gör om din inloggning en gång till. När du väl är i Tuning Suite bör du få ett meddelande som säger "Engångsregistrering av enhet vill du registrera till e-post: xxxxx" Välj ja så är din USB-kabel nu korrekt registrerad. Om du är i programvaran och inloggningsinformationen är nedtonad i bakgrunden är det bara att stänga och öppna programvaran igen.

  • mattdtaylor85@gmail.commattdtaylor85@gmail.com Inlägg: 6Verified User
    redigerad June 2023

    Är kablarna inte överförbara? Jag sålde min cykel med kabeln – måste köparen fortfarande köpa en ny kabel för att jag ska kunna överföra licensen? Det verkar lite konstigt med tanke på att programvaran också är låst till ECU:n jag sålde med cykeln.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej, Kablarna kan inte överföras så för att överföra licensen till honom måste han ha en USB-gränssnittskabel registrerad på sitt eget konto. Mjukvaran är inte låst på något sätt om inte en tuner hade låst sin kartfil för att inte ge sina inställningshemligheter.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.