Helpforum

Gearing adjustment / CEL-eliminatieaanvraag

rkturbo7@gmail.comrkturbo7@gmail.com Berichten: 3Verified User
bewerkt July 2019 in EX 400

Het lijkt normaal om een CEL (p0915 op de mijne, mogelijk ook p0914, p0916, p0917) te krijgen bij het schakelen van tandwielen, zelfs zoveel op +1 aan de voorkant, wat ik ervaar. Is dit iets dat mogelijk kan worden aangepast / uitgeschakeld om het weggooien van de foutcode te voorkomen? Ik geloof dat ik zag dat andere fietsen in staat waren om de verhoudingen aan te passen, maar ik weet niet welke. Bedankt!!

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt July 2019

    Helaas is dat een probleem met dat specifieke model dat een Kawasaki-probleem is, waar we op dit moment niets aan kunnen doen. Het vervangen van de tandwielen werpt de snelheidsmeter af, wat erop zou wijzen dat hij naast een achterwielsnelheidssensor een kettingwielsensor gebruikt. Bijna alle nieuwste modellen gebruiken alleen de achterwielsnelheidssensoren voor het meten van de snelheidsmeter.

  • rkturbo7@gmail.comrkturbo7@gmail.com Berichten: 3Verified User
    bewerkt July 2019

    Dank u voor uw antwoord! Ik heb het bedradingsschema van de fiets en de onderhoudshandleiding doorzocht voor elke andere sensor die betrokken zou zijn bij het detecteren van de rotatie van het tandwiel en die volledig met lege handen naar boven zijn gekomen. Mijn gok op dit punt is dat het de RPM vergelijkt met de snelheidssensor van het achterwiel en de code gooit vanwege een mismatch tussen RPM en snelheid op basis van de versnelling in een bepaalde periode. Het "gaat er gewoon van uit" dat de versnellingspositiesensor het probleem is. Ik denk dat er buiten het knipperen niet veel hoop is om dit te laten verdwijnen. Ik waardeer het werk dat jullie in alle software hebben gedaan heel erg! Nogmaals bedankt!

Meld je aan of registreer je om te reageren.