Supportforum

Eu spec ecu

the_seve@hotmail.comthe_seve@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

Hello! I got my ftecu ecu flash kit today and installed it on the bike. But now I cant find my ecu under the restricted and unrestriced maps. My ecu number is 1xb-85930-00. And it says thailand? Please help, what do I do? Best regards Tomaz

kommentarer

  • the_seve@hotmail.comthe_seve@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Problemet löstes, jag tog (thai) men när jag försökte blixta min ecu med pc-karta stannade det i slutet, och det sa att ett fel, kontakta support eller försök igen. Och när jag försökte igen sa det att ecu inte är registrerad. Och försökte sedan igen det sa att licensen tillhör någon annan? Kan ni hjälpa mig, så frustrerad: / Vänliga hälsningar Tomaz

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag ser att du blinkade ECU ok idag. Allt bra på din slut nu? Tack, Jason A.

  • the_seve@hotmail.comthe_seve@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Ja, det blinkar verkar fungera, men det faller som att det går tillbaka till innan jag flashar det ??? Först känns allt fantastiskt, min granne gjorde en testtur och sa att det kändes som en ny cykel. Men idag känner inte cykeln och agerar på samma sätt ??? Kan den gå tillbaka till lager i farten eller vad är fel med det? Med vänlig hälsning Tomaz

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det enda sättet något kan förändras i ECU är genom att blinka den. Filen i den försvinner inte eller återgår till magiskt. Tack, Jason A.

  • the_seve@hotmail.comthe_seve@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Det jag har hört är att 02-sensorn kan ändra vissa parametrar? Med vänlig hälsning Tomaz

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Lager O2-sensorn hanterar endast viloläge och mycket små gasinställningar. Du kan ha något annat problem som inte är relaterat till blixt som orsakar att cykeln inte körs korrekt. Till exempel, hur är bränslet i tanken?

  • the_seve@hotmail.comthe_seve@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Jag bor i Sverige, så det är bara premiumbränsle. Jag satte in 95,98 oktan eller v-kraft ..

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du måste gå igenom din motors bränslesystem noggrant för att kontrollera om det finns problem som kan begränsa bränsleleveransen.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.