Supportforum

Rev-begränsare efter att ha blinkat den obegränsade filen

Jag blinkade den obegränsade filen med en PCV-bränslekarta och nu når inte cykeln till varvbegränsaren, den stannar vid 7,5k - 8,0k. Är detta normalt eller är det något fel? När jag blinkar lagerfilen når cykeln begränsningen. Det är inte ett problem eftersom det inte är någon mening att gå förbi 8k RPM men jag vill fortfarande veta orsaken bakom det.

Taggade:

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du blinkar det med obegränsat och ingenting ändras gör det fortfarande det? Använd inte en PC-bränslekarta eller gör inga andra ändringar. Se till att du också blinkar ECU med en matchande artikelnummerfil. Tack, Jason A.

  • jaroslav.sapoznikov@gmail.comjaroslav.sapoznikov@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Ja samma sak händer även om jag blinkar den standardbegränsade filen utan ändringar. Och ja, jag blinkar filen med mitt ECU-artikelnummer. Även när den når denna låga varvgräns, stannar den inte bara där, det känns som om cykeln dör en sekund tills varvtalet sjunker, då kommer det upp igen och dör igen och så vidare. Jag tror att bara för teständamål försöker kopiera bara bränsletabellerna från den obegränsade filen till lagerfilen och se om rpm-problemet kommer att visas igen eller skulle du inte rekommendera det?

  • znelwsn@gmail.comznelwsn@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Samma sak händer med min 2019 gsxs1000 blinkade den obegränsade filen och det kommer inte att låta mig förbi 7000 rpm

  • jaroslav.sapoznikov@gmail.comjaroslav.sapoznikov@gmail.com Inlägg: 11Verified User
    redigerad May 2020

    Jag hittade inte någon form av anledning eller lösning på detta så jag kommer tillbaka till aktiekartan med extra PowerCommander-bränsletabell

  • jaroslav.sapoznikov@gmail.comjaroslav.sapoznikov@gmail.com Inlägg: 11Verified User
    redigerad May 2020

    Vissa uppdateringar på den obegränsade varvtalsbegränsaren - den fixade sig bara utan någon uppenbar anledning, jag gick på en motorväg igår och cykeln reved upp till 10k RPM utan problem i alla växlar. Antingen har cykeln ett sinne för sig eller så är det hemsökt 😅

Logga in eller registrera dig för att kommentera.