Helpforum

Status: geen reactie - rode draad geen 12V

matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Berichten: 6Verified User
bewerkt May 2020 in FZ / MT 07

Dus ik kreeg deze fout en ontdekte dat ik met behulp van het invoertester ding en een ander forum berichten dat mijn rode draad niet was aangesloten. Ik dacht dat het een makkelijke oplossing zou zijn, maar ik heb geen grapje geïnstalleerd op mijn ECU en deze kabel waarschijnlijk nu 7-9 keer. Als ik een multimeter gebruik om te bevestigen, krijg ik de juiste spanning op alles behalve de rode draad - ik krijg niets. Ik bevestigde de continuïteit op het harnas, dus het probleem ligt bij de connector naar ECU. Ik heb de pin visueel geïnspecteerd, hij is perfect en vierkant aan het einde, ik heb ook de ECU-pennen geïnspecteerd, ze zijn ook perfect en recht. Met de rode draad geïnstalleerd, heb ik het visueel vergeleken met andere pinnen en het zit volledig op de bodem. Ik zorgde er zelfs voor dat ik bij het aansluiten van de connector op de ECU heel langzaam deed om te bevestigen dat de rode draad niet achteruitging toen ik hem installeerde. Na dit alles, meerdere keren, lees ik nog steeds 0 volt van mijn rode draad wanneer de fiets door het harnas loopt. Is het mogelijk dat mijn ECU deze 12V niet meer uitdoet? Als ik deze rode draad op mijn batterij zou aansluiten, zou deze dan hetzelfde werken? Ik wil dit ding echt niet verknippen en jureren, maar het lijkt erop dat ik niet veel opties heb.

Comments

  • matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Berichten: 6Verified User
    bewerkt May 2020

    Dus interessant genoeg nadat ik de ftecu-software opnieuw had opgestart en mijn pc opnieuw had opgestart, mijn fiets had laten zitten en een uur later terugkwam, ging ik kijken of ik een voorraadmelodie kon laten knipperen, en dat deed het en begon te schrijven. Toen stierf mijn laptop midden in de flits omdat ik niet oplette ... Dus hopelijk kan ik hem opnieuw flashen wanneer mijn laptop weer op voorraad is om te besparen op zeker nu kapotte ECU. Als ik het weer op voorraad heb, zal ik proberen mijn deuntje opnieuw te laten knipperen. Misschien is het iets met dat specifieke deuntje. Hoewel bij het harnas de rode draad nog steeds duidelijk net boven 0 staat met de fiets aan - maar wanneer ik de interface test, geven de cijfers een goede verbinding met de fiets aan of uit. Ik zou veel meer geneigd zijn om te denken dat het een gebruikersfout van mijn kant is als het de eerste keer dat ik het installeerde voordat ik een draad brak, niet perfect ging. Had eerder geen problemen als deze. Misschien geluk.

  • matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Berichten: 6Verified User
    bewerkt May 2020

    Ik was in staat om een onbeperkt nummer met succes te reflashen - hoewel ik nog steeds iets meer dan 0V op het harnas kreeg toen ik eerder testte. Het feit dat ik een volledig onbeperkt nummer heb geflitst, doet me denken dat mijn probleem met de kabel nu is opgelost (of misschien heeft dit bericht niet precies betrekking op mijn fiets, ook al lijkt het hetzelfde ECU-model te zijn dat hij https://forum.ftecu.com/discussion/203/status-fail-no-response-error-when-trying-to-connect gebruikt). Misschien heb ik te hard gekeken naar het krijgen van die 12V en had ik moeten proberen om elke keer te knipperen nadat ik de rode draad opnieuw had geïnstalleerd (ik heb net getest op 12V en opnieuw geprobeerd). Ik kreeg een licentiefout toen ik meteen een versie ging flashen die ik zelf had bewerkt.

Meld je aan of registreer je om te reageren.