Supportforum

Z900 blinkande frågor ...

Jag mailade i min Z900 ecu så FTECU kunde ladda upp bin-filen för en 1245 ecu ... första frågan, hur länge innan jag får den skickas tillbaka när den kom (jag bor i Australien) ???? Min andra fråga är när det gäller att blinka, kan den obegränsade blixten användas för ett helt systemavgas utan PCV-karta och om jag använder en PCV-karta ska jag använda den på den obegränsade filen eller stock ecu-filen ???? Eftersom jag märkte med den obegränsade den har olika tändningstider samt förändringar av kartor och tps, skulle jag behöva ändra tändningstidpunkten för att matcha den obegränsade filen på lagerfilen tillsammans med PCV-kartan ??? Med andra ord justeras uppladdningen av PCV-kartan i enlighet med lagerkartläggningen ??? (dvs. staplar inte på de obegränsade filändringarna) Så ledsen för alla frågor, mycket uppskattad, Josh.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    När vi har fått din ECU bör det bara ta en dag att ladda ner filerna och sedan skickas den tillbaka till dig. Sydafrika tar förmodligen ungefär en vecka för leverans till dig. Om du har ett fullständigt avgassystem är den obegränsade filen bäst. Om du laddar upp PCV-kartan med hjälp av PC-kartfunktionen, gör inga ändringar av andra kartor. Att ladda upp PCV-kartan ändrar i princip TPS vs RPM-kartan till de parametrar du hade ställt in i PCV.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.