Forum wsparcia

Mapa zapłonu

XanoSu@gmail.comXanoSu@gmail.com Posty: 2Verified User

Cześć. Jestem nowy w tuningu i chciałbym dowiedzieć się o mapach paliw i czasie zapłonu. Chociaż wiele osób wokół mnie mówi, żeby nie dotykać mapy zapłonu, jeśli nie mam pojęcia, co robię. Chciałbym więc dowiedzieć się więcej i dowiedzieć się, jak działa mapa FTECU. Obecnie prowadzę Suzuki GSXR 600 w 2014 roku. Eksplorowałem FTECU, ale nadal jestem zdezorientowany co do czasu zapłonu i mapy paliwa. Zgodnie z oprogramowaniem w pliku mapowania zapłonu wyższa liczba zostanie pomalowana na czerwono, a niższa liczba zostanie pomalowana na niebiesko. Czytałem również o TDC, top dead center. Chciałbym wiedzieć, czy wyższa liczba oznacza awans? Czy to oznacza, że opóźnia świecę zapłonową? I mapa paliwowa. Czy liczba działa tak samo? Z pozdrowieniami, XanoS

Komentarze

• kento_ftecukento_ftecu Posty: 776Staff User

Wyższa wartość w tabeli zapłonu oznacza, że przyspieszasz zapłon. Sugerowałbym przeprowadzenie a lot badań nad tym, jak czas zapłonu i mapowanie paliwa odnoszą się do silnika spalinowego (w tym zadawanie wielu pytań tunerowi, który ma doświadczenie z naszym oprogramowaniem) przed samodzielną próbą wprowadzenia jakichkolwiek zmian w pliku. To bardzo skomplikowany temat, który mógłby wypełnić książkę.

• XanoSu@gmail.comXanoSu@gmail.com Posty: 2Verified User