Ignition Map
Hoi. Ik ben nieuw in afstemmen en wil graag leren over brandstofkaarten en ontstekingstijdstippen. Hoewel, veel mensen om me heen zeggen dat ze de ontstekingskaart niet mogen aanraken als ik geen idee heb wat ik aan het doen ben. Dus ik zou graag meer willen begrijpen en willen leren hoe de FTECU-kaart werkt. Momenteel gebruik ik een Suzuki GSXR 600 uit 2014. Ik heb de FTECU verkend, maar ik ben nog steeds in de war over het ontstekingstijdstip en de brandstofkaart. Volgens de software wordt in het bestand met ontstekingstoewijzingen het nummer rood en hoe lager het blauw weergegeven. Ik heb ook gelezen over TDC, top dead center. Dus ik zou graag willen weten, betekent hoger nummer vooruitgaan? Of betekent dit dat het de bougie vertraagt? En brandstofkaart. Werkt het nummer hetzelfde? Met vriendelijke groet, XanoS
Comments
Een hogere waarde in de ontstekingstabel betekent dat u het ontstekingstijdstip versnelt. Ik zou willen voorstellen a lot onderzoek te doen naar hoe ontstekingstijdstippen en brandstofmapping betrekking hebben op een interne verbrandingsmotor (inclusief het stellen van veel vragen aan een tuner die ervaring heeft met onze software) voordat u zelf probeert het bestand te wijzigen. Het is een zeer gecompliceerd onderwerp dat een boek kan vullen.
Hallo Kento, bedankt voor het advies. Ik heb onderzoek gedaan naar het in kaart brengen van die verbrandingsmotor, ik was in de war, omdat er geen indicator is die zegt dat het kPa of een ander soort indicator is in de FTECU-software; Dit maakte mijn verwarring weg. Ik heb momenteel nog steeds last van knallen, na het gebruik van een onbeperkte kaart van FTECU en het importeren van de PC5-kaart voor mijn GSXR600 2013. Uit het meeste onderzoek is gebleken dat ik de hoeveelheid brandstof die in de kolom met vertraging gaat moet verhogen, gewoon om een aantal onzekere vragen op te lossen . Huidige fietsconfiguratie: After market Bodies slip-on zonder kat te verwijderen, en een DNA-luchtfilter, NGK platina bougie. Ook. Ik ervaar het ratelen van de motor tijdens 5000-6000 RPM met onbeperkte kaart van FTECU. Dus ik zou graag professioneel willen zijn in deze kwestie, omdat uit veel van mijn onderzoek beweerd werd dat een ratelende motor op lange termijn schade aan de motor zou veroorzaken, daarom zou ik willen repareren, meer meer ratelende motor veroorzaakt meer trillingen die maak mijn dagelijkse woon-werkverkeer ongemakkelijk. Kunt u hierover advies geven? Ik zou graag willen leren, maar niet alle onderzoeken zijn nauwkeurig, dus ik zou graag willen weten of mijn onderzoek klopte.
Er zijn veel factoren die kunnen leiden tot knallen bij gesloten gas / vertraging. Als u de katalysator niet hebt verwijderd, raad ik u aan een stockbestand met uw PCV-kaart te gebruiken, omdat er instellingen zijn die op de onbeperkte kaart zijn geactiveerd of uitgeschakeld die mogelijk niet correct zijn voor uw huidige fietsconfiguratie. Het "ratelen van de motor" is iets dat beter zou kunnen worden gediagnosticeerd door een gerenommeerde tuner in uw regio, omdat die beschrijving zeer algemeen is. Als je denkt dat het pingelt / voorontsteking is, is dat iets dat in de instellingen moet worden ondergebracht door een tuner die de instellingen correct kan wijzigen.