Ignition Map
Hoi. Ik ben nieuw in afstemmen en wil graag leren over brandstofkaarten en ontstekingstijdstippen. Hoewel, veel mensen om me heen zeggen dat ze de ontstekingskaart niet mogen aanraken als ik geen idee heb wat ik aan het doen ben. Dus ik zou graag meer willen begrijpen en willen leren hoe de FTECU-kaart werkt. Momenteel gebruik ik een Suzuki GSXR 600 uit 2014. Ik heb de FTECU verkend, maar ik ben nog steeds in de war over het ontstekingstijdstip en de brandstofkaart. Volgens de software wordt in het bestand met ontstekingstoewijzingen het nummer rood en hoe lager het blauw weergegeven. Ik heb ook gelezen over TDC, top dead center. Dus ik zou graag willen weten, betekent hoger nummer vooruitgaan? Of betekent dit dat het de bougie vertraagt? En brandstofkaart. Werkt het nummer hetzelfde? Met vriendelijke groet, XanoS
Comments
Een hogere waarde in de ontstekingstabel betekent dat u het ontstekingstijdstip versnelt. Ik zou willen voorstellen a lot onderzoek te doen naar hoe ontstekingstijdstippen en brandstofmapping betrekking hebben op een interne verbrandingsmotor (inclusief het stellen van veel vragen aan een tuner die ervaring heeft met onze software) voordat u zelf probeert het bestand te wijzigen. Het is een zeer gecompliceerd onderwerp dat een boek kan vullen.