Sytytyskartta
Hei. Olen uusi virittämisessä ja haluaisin oppia polttoainekartoista ja sytytysajasta. Vaikka monet ympärilläni olevat ihmiset sanovat, etteivät kosketa sytytyskarttaa, jos minulla ei ole aavistustakaan tekemästäni. Joten haluaisin ymmärtää enemmän ja oppia, kuinka FTECU-kartta toimii. Minulla on tällä hetkellä Suzuki GSXR 600 -sarja 2014. Tutkin FTECU: ta, mutta olen edelleen hämmentynyt sytytysajoista ja polttoainekartasta. Ohjelmiston mukaan sytytyskarttatiedostossa suurempi numero maalataan punaisena ja mitä pienempi numero maalataan sinisenä. Olen myös lukenut TDC: stä, top dead centeristä. Joten haluaisin tietää, tarkoittaako suurempi numero etenemistä? Vai tarkoittaako se, että se hidastaa sytytystulppia? Ja polttoainekartta. Toimiiko numero sama? Ystävällisin terveisin, XanoS
Kommentit
Sytytystaulukon korkeampi arvo tarkoittaa, että eteenpäin sytytysaikataulua lisätään. Ehdotan, että teet a lot tutkimuksen siitä, kuinka sytytyksen ajoitus ja polttoaineiden kartoitus liittyvät polttomoottoriin (mukaan lukien kysymällä paljon kysymyksiä virittimelle, jolla on kokemusta ohjelmistomme kanssa) ennen kuin yrität itse muuttaa tiedostoa. Se on erittäin monimutkainen aihe, joka voisi täyttää kirjan.
Hei Kento, kiitos neuvoista. Olen tutkinut niitä polttomoottorien kartoituksia, olin hämmentynyt, koska FTECU-ohjelmistossa ei ole mitään indikaattoria, joka sanoisi sen olevan kPa tai muunlainen indikaattori; Tämä poisti hämmennykseni. Olen tällä hetkellä edelleen jonkin verran roskien poppumista, kun olen käyttänyt rajoittamatonta karttaa FTECU: sta ja tuonut PC5-kartan GSXR600 2013 -laitteelleni. Suurin osa tutkimuksista osoittaa, että minun pitäisi lisätä polttoainemäärää roskkasarakkeeseen vain tyhjentääksesi jonkin epävarman kysymyksen. . Pyörän nykyinen asennus: Jälkimarkkinoiden rungot liukuvat poistamatta kissaa, ja DNA-ilmansuodatin, NGK-platina-sytytystulppa. Myös. Koen moottorin pyörimistä 5000–6000 kierrosta minuutissa FTECU: n rajoittamattomalla kartalla. Joten haluaisin kysyä ammattilaista tässä asiassa, koska monista tutkimuksistani se väitti, että pyörivä moottori aiheuttaisi moottorille vahinkoa pitkällä tähtäimellä, joten haluaisin korjata, vielä enemmän pyörivä moottori aiheuttaa enemmän tärinää, joka tee päivittäisestä työmatkaani epämukavaa. Voisitteko neuvoa tätä? Haluaisin oppia, mutta kaikki tutkimukset eivät ole tarkkoja, joten haluaisin tietää, onko tutkimukseni oikein.
On olemassa monia tekijöitä, jotka voivat johtaa aukeamiseen suljetulla kaasulla / hidastuessa. Jos et ole poistanut katalysaattoria, suosittelen, että käytät varastotiedostoa PCV-kartallasi, koska rajoittamattomassa kartassa on asetuksia, jotka on aktivoitu tai poistettu käytöstä ja jotka eivät välttämättä ole oikeat pyöräsi nykyiseen asetukseen. "Moottorin pyöriminen" on jotain, jonka alueella hyvämaineinen viritin voi paremmin diagnosoida, koska kuvaus on hyvin yleinen. Jos arvelet, että se pingittää / esisytyttää, virittäjän, joka voi muuttaa asetuksia oikein, sen tulisi olla asetettu asetuksiin.