Helpforum

Een EU-fiets flashen naar de Amerikaanse versie - Problemen met pin-out en licentie

jan-erik.bohlen@ewetel.netjan-erik.bohlen@ewetel.net Berichten: 3Verified User

Hallo jongens, ik heb geprobeerd mijn 636e (EU-model) uit 2013 te flashen naar de Amerikaanse versie, zodat ik de contactsleutel enz. kon verwijderen. Maar na het knipperen liep de motor niet goed, bleef helemaal niet stationair draaien en miste veel, dus ik neem aan dat de pin-out voor de EU-versie anders is dan de Amerikaanse versie? Is er een mogelijkheid dat er een optie is voor "EU Harness" voor de Kawa zoals op de R6-kaarten? Of kunt u mij vertellen welke pinnen ik in het harnas moet veranderen om de Amerikaanse versie te laten werken? Daarna heb ik de flitser teruggezet naar de EU-versie, maar sindsdien geeft het programma soms foutmeldingen dat de ECU niet op mijn account is geregistreerd. Na het herstarten van het programma werkt het weer. Is er een manier om dat op te lossen? Bij voorbaat dank, Jan

Comments

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User
    1. Als er om een licentie wordt gevraagd, kan dit de volgende oorzaken hebben: Er is een onderbroken verbinding in het bank- of fietszijprogrammaharnas. (Controleer de bedrading)
    2. Na een bevestigde schrijfactie, aan het einde de ecu niet fysiek loskoppelen voordat wordt geprobeerd een ander bestand te schrijven. (Ontkoppel de ecu na elke schrijf-/poging.)
    3. Te beginnen met de afstemkabel en de stroom aangesloten op de ecu voordat u begint met schrijven en wanneer u wordt gevraagd om verbinding te maken of de verbinding te verbreken, klikt u gewoon op ok en doet u dat niet fysiek. (Volg alle aanwijzingen om er zeker van te zijn dat de ecu in de programmamodus wordt gezet.)
    4. Het schrijven van een bestand dat niet overeenkomt met de ecu pn kan vragen om een licentie en schakelen tussen het verkeerde en het juiste bestand. (Zorg ervoor dat de bestanden overeenkomen met de ecu pn.)
    5. De ecu is niet dezelfde als die voor het laatst met de licentie is geflasht. (Controleer of het dezelfde ecu is).

    Dit zijn slechts de meest voorkomende problemen waarom iemand om een licentie wordt gevraagd.

  • jan-erik.bohlen@ewetel.netjan-erik.bohlen@ewetel.net Berichten: 3Verified User

    Ik denk dat het punt 4 is, dat is het probleem. Mijn ECU kreeg het serienummer 21175-0811(EU). Ik heb geprobeerd de 21175-0810 (VS) erop te flashen om de startonderbreker te verwijderen, maar de motor wilde daarna niet meer starten. Dus ik heb de ECU teruggeflasht naar 0811(EU), maar sindsdien krijg ik licentiefouten. Is het mogelijk om de licentie op de een of andere manier opnieuw in te stellen om van deze fout af te komen?

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User

    opgelost.

Meld je aan of registreer je om te reageren.