Supportforum

2018 R1 Obegränsad kartantändningstider ?

cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Inlägg: 7Verified User

När jag tittade på tändningsförskottskartorna för 2018 R1 märkte jag att de obegränsade kartorna verkar vara betydligt annorlunda än de var under tidigare år. Medan kartorna för 2015-2017 verkar ha samma lagertändningskartor som 2018 och de obegränsade kartorna tycks förbättra timingen vid högt varv/minut samtidigt som de fördröjer det vid högt varv/låg gas, 2018 års kartor förskjuter timingen både vid högt varv/min. /gas och vid högt varv/lågt gas, med ännu mer framsteg mot sidan med högt varv/lågt gas på kartan. Stämmer detta för 2018 R1? Om man tittar på de obegränsade kartorna för andra liknande cyklar som MT10, verkar mönstret att avancera vid högre rpm/gas och bromsa vid högre rpm/lägre gas vara ganska konsekvent, men för 2018 verkar det som att det avanceras hela tiden. Jag inser att varje cykel och år kan vara lite olika, men det här verkar vara en anomali för 2018 års karta (nästan som om ökningen av timing längst ned till vänster på kartan faktiskt borde vara en minskning. Det är mycket möjligt att jag är saknar något, men innan jag byter över till den obegränsade kartan (jag har ett bakre 3/4-utblås nu och har kört stockkartan med justeringar från en pcv-karta, men tycker att det är lite ryckigt med stockmappingen fortfarande) ville jag för att vara säker på att det är så kartan är tänkt att vara


kommentarer

Logga in eller registrera dig för att kommentera.