Supportforum

'17 1000rr Frågor

mattdtaylor85@gmail.commattdtaylor85@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Jag letar efter lite info när det gäller att ställa in min CBR1000rr 2017 med din programvara. I grund och botten kan jag inte få några lokala, ansedda tuners att gå med på att dynamo ställa in min cykel med FTEcu-programvara. Vissa säger att den här programvaran skapar ändringar i mina lager-ECU-data som gör det svårt att arbeta med och andra nämnde bristen på förmågan att inaktivera framhjulssensorer etc. Jag har läst lite om ämnet och det var inte bra. : / Jag hoppas få lite hjälp här. Jag har tidigare använt inställningsprogram som DSMLink v3, men det har varit ett tag. I slutändan undrar jag om jag kan använda PCV Auto Tuner i kombination med FTEcu-programvara utan att köpa hela PCV-satsen? Jag försöker inte göra någon galen kraftjustering. Behöver bara korrigera AFR för de vanliga ändringar av avgas / insug jag har utfört. Är det också möjligt att returnera min ECU till 100% lager Honda-konfigurationer som om jag aldrig hade skrivit över den? Om så är fallet, hur? Jag skulle gärna skicka min ECU någonstans istället för att spendera $600 för en begagnad. Tyvärr måste jag fråga detta eftersom det inte verkar som om FTEcu stöder Honda ECU så bra. Med så låga erbjudanden, önskar jag att jag hade gjort större undersökningar före mitt köp. Tack för all hjälp.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Honda ECU är en vi gör men den har aldrig utvecklats så mycket som våra andra cykelmärken som Yamahas. Detta betyder dock inte att vår blixt inte fungerar. Du kan blinka ECU till en lagerfil men vår licensiering finns fortfarande tekniskt i ECU på den här vilket tekniskt betyder att det inte är 100%-lager. En PCV AutoTuner måste användas med en PC5 så vitt jag vet. Deras kit fungerar inte med vår programvara. Tuning med vår programvara skulle verkligen inte vara annorlunda än någon annan ECU-blinkande företags programvara. Kanske bör du titta på att skicka din ECU någonstans för att bli blinkad eller köpa en förklädd fil. Har du ett kit från oss redan? I så fall har du registrerat USB-datalänkkabeln? Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.