Supportforum

Pit Limiter

Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

Det finns inget dokument om hur man byter till den här funktionen. Det står "5v matning till avgasventilens positionssensor". Om jag behöver ansluta en brytare för pitbegränsare, kan du styra vilka kablar jag behöver ansluta till? Eller måste jag kontrollera med Voltmeter för jord och 5v? Tack

kommentarer

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Har du hjälp med att aktivera och ansluta knappen? Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, kolla efter 5 V-matning och jord på EXUP och dra sedan en strömbrytare till de stiften så att gropbegränsaren kommer att vara på när kretsen är stängd. Tack, Jason A.

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Enligt servicemanualen och testet. Den röda ledningen är 5V och den svarta / bruna är slipad. När jag stänger kretsen stannar bränslepumpen. När jag öppnar kretsen fungerar bränslepumpen. Det är som en dödsbrytare inte en pit lane limiter ?! Det finns mer 3 ledningar. Den gula med B / Br gör ingenting. R / B & B / R har 12V. Jag kopplade in en av dem och styrenheten låst av startspärren.

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User
  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad February 2021

    Hej, Vilken ECU-fil använde du när du försökte den här? Jag vet att vi har ett annat artikelnummer än ECU-artikelnumret för att få växeln att fungera. Tack, Jason A.

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Jag tror att jag använde 32920-17K90. Tack

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    vad gäller ledningar, kan någon 5V-kabel fungera? Jag skickar min sele för modifiering, ska jag be dem att dra en 5V-ledning från EXUP-ventilen eller varifrån någonstans från selen? Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har just fått en kund att kontrollera att pitbegränsaren fungerar i 17K00-filen med omkopplaren kopplad till de gula och röda ledningarna. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.