Supportforum

karta för turboladdning! för yxz1000r icke spothift?

2

kommentarer

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    hej ween jag lägger in all bränslekarta 25% + mer ,,, det fungerar perfekt alltid trevligt svar, men stål jag vet inte vad som ska vara mitt AFR-mål så jag överhettar inte min motor och turbo kan du berätta vad jag ska jobba med? Jag försöker bara få den bästa låten utan skador och spela säkert!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag rekommenderar att du frågar vem du köpte satsen från vad de rekommenderar för ditt mål-AFR. Tack, Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    🙄

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Jag kommer att göra det nu är trasigt !!!!!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad October 2019

    Hej, turboing och tuning av en bil som inte ursprungligen var utrustad med en turbo är inte nödvändigtvis en promenad i parken och vi varnade dig för motorskador. Vänligen kom tillbaka till mig när du har frågor angående vår produkt jag kan hjälpa till med. Tack. Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    det är inte ditt fel och det är inte mitt ventilpackningen blåser upp och oljan rann ut tills den slutar ... den här motorn ställdes här i YAmaha importör !!!! Jag gjorde 100 km på det enda problemet är att inte veta samma isus och information för att göra ett bra jobb! och jag nej det är inte en promenad i parken jag är mekaniker över 30 år det är därför jag gjorde så många frågor och samma hade inte svar !!!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ledsen för att höra om dina motorfel. Vänligen kom tillbaka till mig när du har frågor angående vår produkt jag kan hjälpa till med. Tack, Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    motorn tänder kammarna vid 8000 varv / minut och förblir på tills den röda linjen hend går under 8000 den går av ... problemet hänvisar till sensorkartan som läser den nya 3-barssensorn den kammar med gytr-turbosats !!!! ... är det möjligt att eliminera det här felet från ecu? tack.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du får en CEL under boost, gå till ditt fönster för manifold DTC och ställ in båda höga värden på 5,00 Tack, Jason A.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har en annan turbofil som jag vill att du ska prova. Jag skickar det till dig. Tack, Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Jag FÅR jag ska försöka det och låt dig nu min poäng tack.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, låt mig veta dina resultat. Tack, Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    hej jag noterar att den nya kartan är mycket annorlunda när det gäller tändningstider .... inte på bränsle, ... och det var huvudproblemet på motorn på grund av detonering på 3-kolven 😥 .... jag kommer att bygga motorn och försök att använda den nya kartan 🤔🧐 kan du berätta för mig om artikelnumret för kabeln för att läsa fel på ecu?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du borde kunna sätta din YXZ i diagläge för att läsa koder genom att hålla markera och återställa samtidigt, slå sedan på knappen, fortsätt att hålla nere välj och återställ i ytterligare 5 sekunder eller så, så kommer du att se felkoder på instrumentpanelen. Tack, Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    tack...

  • fcro@icloud.comfcro@icloud.com Inlägg: 1Verified User

    Hej! Jag är ny på forumet! Jag tävlar en Yxz med icke turbo. Jag planerar på min turbo. Kan jag använda sidewinderkartorna och en 3-stång kartsensor på bilen? Jag kommer att skapa mitt eget turbokit. tack

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Är det här normalt?

  • hayes_matt@comcast.nethayes_matt@comcast.net Inlägg: 8Verified User

    Kan du berätta för mig hur mycket boost och vilken storlek injektorer denna turbofil är kartlagd för?

  • hayes_matt@comcast.nethayes_matt@comcast.net Inlägg: 8Verified User

    Vad representerar 0-106-siffrorna längst till vänster på accel-anrikningskartan? Samma fråga om tändningskartan 0-100. Är dessa TP?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vem sålde en turbofil till dig och vilken har du? Ja dessa värden är TPS. Tack, Jason A.

  • hayes_matt@comcast.nethayes_matt@comcast.net Inlägg: 8Verified User

    Jag har inte köpt en turbofil än. Jag såg i ett tidigare inlägg att ni har en turbofil till salu för $100. Jag frågade hur mycket boost är denna turbofilinställning för, och vilken storlek injektorer och vilket bränsle?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, maila mig om du har ytterligare frågor. Tack, Jason A.

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    vad jag kan säga är den här kartan eller ecu är begränsad till min YXZ jag måste sätta en PCV för att öka injektorn full det är därför jag lägger till problem tidigare .... jag har försökt på alla sätt och nating fungerar, förutom med PCV på

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Jag har försökt öka tabellvärdena och det ändrar inte AFR-läsningen? kan samma berätta för mig vad som är problemet det ser sitt block från fabrik och accepterar trimvärdena men ändra dem inte! saknar jag något?

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    jag har gjort det här och det ser bra ut nu

  • pamotoracing.com@gmail.compamotoracing.com@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    de senaste 2 dagarna har jag försökt så många sjunger i den här enheten ... och jag växlar injektorns latens och nu har jag mer bränsle som kommer in! ... det tar mycket ledig tid att få nooing vad jag ska göra och att gå från i får inte arbeta på styrenheten när du kör / programmerar i realtid på sidokabeln, bilen börjar inte med kabeldiagnosen på !!! är detta normalt i den här modellen?

    på bilden vad det här gör exakt?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du ser din Boost Fuel Comp-tabell som endast 100-tal, ställ in Aktivera Boost Mapping till False och ställ sedan tillbaka till True och öppna Boost Fuel Comp-tabellen igen. Denna tabell ger bränsle för boost baserat på spänningen från din MAP-sensor. Ju mer boost desto högre spänning kommer din MAP-sensor att läsa, vilket i sin tur betyder mer bränsle. Du kan fylla på bränsle här baserat på procentsatser. Till exempel betyder ett värde på 100 att det tillåter 100% bränsle så att det bara är beroende av dina gamla bränslekartor. Allt över 100 fyller på ytterligare bränsle. Kom ihåg, eftersom vi har sagt att dessa turbofiler är extremt komplexa och inte ges ut till någon vanlig användare längre. Eftersom detta är fallet erbjuder vi inte mycket stöd när vi trattar turboverksamheten genom våra tre huvudhandlare inom detta område: Alba Racing, Dasa Racing och Beyond Redline Performance. Det är normalt för bilen att inte börja med den 4-poliga datalänken ansluten till cykelsidans sele. Det finns ingen realtid / live-inställning för den modellen. Tack, Jason A.

  • kwalterb@yahoo.comkwalterb@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

    Hej, jag köpte turbolåten innan den togs från hyllan. Jag har en fråga om sensorskalning. Jag använder en Bosch 3 Bar TMAP-sensor och jag undrade om min låt skulle kunna dra nytta av att skala den ordentligt till ECU:n men jag kan inte förstå vilken skala Turbo-filen ursprungligen skrevs med. Jag antog att det var en GYTR 3 Bar skalad för att se ut som en 1 Bar för all icke-boost-aktivitet men matematiken är långt borta. Är sensorns spänning så annorlunda? Min Bosch läser på 4,75V vid 3,07 Bar. Min bil går bra lågt och långsamt men har en hel del variation i AFR när den är under kraftig gas. Jag skulle vilja rensa upp den men jag känner att min sensor inte riktigt är inkopplad.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.