Supportforum

Jag hoppas att någon kan kasta ljus

skate_board26@yahoo.comskate_board26@yahoo.com Inlägg: 1Verified User

Jag fick just min "tuner" kit "från FTECU det här är min första gång någonsin att försöka ställa en cykel eller någonsin göra det så långt lol jag har en r1 2018 raven jag har installerat en 3/4 M4 street slayer avgas annat än att cykeln är 100% lager jag märkte att den har gått mager sedan kattens borttagning och avgasinstallation är det som ledde mig här jag har hört många bra saker om FTECU och bestämde mig för att ge det ett skott jag följde anvisningarna och laddade ner programvaran och tittar på de offentliga filerna men ser bara "lager", "obegränsade" filer som gäller för min specifika cykel och år, märkte att gravar erbjuder kartor för r1 men bara fram till 2017 är jag osäker på om det skulle fungera för min 2018 och ville inte riskera skada så beslutat att inte använda dem kan någon kasta lite ljus eller peka mig i rätt riktning id som lite info om vad de "obegränsade" filerna är andra dem obegränsande gaskartor och jag antar utsläpp vad kan jag göra när det gäller min magra fråga är inte en låt r och känner dig inte bekväm att ställa in eller göra justeringar på egen hand tack för din tid

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du vill se till att du bara använder filnummer som matchar ditt ECU-artikelnummer. Med detta är fallet gjorde du rätt sak att inte använda 2017 Graves-filen. Jag föreslår att du använder den obegränsade filen för din ansökan. Den kartan är ganska mycket exakt vad du tror att den är. Vi tar lagerbaskartan och tar bort alla hastighets- / växel- / utsläppsbaserade begränsningar och optimerar den för prestanda i allmänhet med ett fullt avgassystem. 3/4-systemet du har kommer verkligen inte att vara mycket annorlunda än ett fullständigt system så att kartan ska fungera bra för dig. Tack, Jason A.

  • haowiekaboom@yahoo.comhaowiekaboom@yahoo.com Inlägg: 5Verified User


Logga in eller registrera dig för att kommentera.