Supportforum

Hur / kan du datalog? Vad är avstämningsprocessen?

matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Inlägg: 6Verified User
redigerad April 2020 i FZ / MT 07

Jag har en MT-07 2018 med FTECU installerad. Jag ställer in min bil, en mazdaspeed. Processen är att jag gör en justering, gör sedan en WOT och spelar in en logg. Jag kan titta på knock, titta på mina AFR och avgöra vad jag vill justera. Till exempel förskriver jag tidpunkten med två grader, jag ser att mindre knock börjar inträffa, så jag ringer tillbaka 1 grad, och ser nu ingen knock. Kan detta göras med en cykel? hur vet du om du avancerar timingen för långt? Jag förstår att activetune-paketet kommer att hantera min tankning, men finns det något sätt att justera och testa när du förbereder tid? Framställer professionella bara timing och gör en WOT-dragning på en dyno tills de träffar ett HP-nummer som de tycker är säkert? Om någon skulle kunna ge lite inblick i att ta min kunskap om hobbystämning och hur jag måste ställa in min cykel för att göra detsamma. Jag vill inte blinda fram tid på motorn utan att kunna logga in och se hur cykeln svarar, om det till och med är möjligt på en motorcykel.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ingen tittar på knock här, du kommer att behöva justera ignitinon timing baserat på hästkrafter för det mesta. I allmänhet skulle du använda en dyno-programvara för att logga rpm och AFR och sedan stämma med vår programvara från dino-läsningen du får. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.