Supportforum

Järvar blinkande problem

BE514BE514 Inlägg: 2Verified User

För närvarande finns det inget sätt att blixta BK8-00 ecu. Jag kan läsa från ECU men får felmeddelande "Fel: Lokalisering av modul PR ..." när jag försöker blixt ECU. Jag har kört filen BG4-00 ett tag nu men topphastighetsbegränsaren kan inte inaktiveras och tändningskartan fungerar inte.

BE514

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, när du blinkar din B8K ECU med B8K-filen, får du det felet som blinkar beståndet och obegränsade bilder? Tändningstabellerna matchar annorlunda i BK8, varför den funktionen inte fungerar. Funktionen för topphastighetsbegränsare fungerar för närvarande inte, men kommer att fixas när vi har fått en bil här. Tack, Jason A.

  • BE514BE514 Inlägg: 2Verified User

    Jag har fastnat och körde BG4-00-filen i ungefär det senaste året. Jag ringde teknisk support flera gånger och han rekommenderade att prova den blinkande BG4-00-filen för att se om det skulle fungera, vilket det gjorde. Problemet är att jag inte kan flasha lager eller obegränsad BK8-00-fil tillbaka till ECU. Huvudsyftet med detta köp var att inaktivera topphastighetsbegränsaren för att senare få reda på att det inte fungerar och ett år senare har det fortfarande inte gjorts några framsteg?

    BE514

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vänligen maila mig: jason@ftecu.com med en skärmdump av ditt felmeddelande när du försöker flasha X2-filen till din X2 ECU. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.