Helpforum

ETV Decel Comp 2018 Yamaha R1

gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

Ik zie dat de instellingen van de ETV Decel Comp zijn gewijzigd voor de 2018 R1-bestanden. Het lijkt erop dat het bereik alleen maar negatief wordt en de limiet is -7.79. Wat zijn de voorgestelde instellingen voor een merkbaar verschil in motorremmen?

tagged:

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Probeert u meer of minder motorremmen te krijgen? Zijn uw waarden nu al op 0.00 ingesteld? Bedankt, Jason A.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    De waarden zijn allemaal ingesteld op momenteel 0,00, ja. Ik probeer minder motorremmen te krijgen. Ik ging mijn Decel Map # 1, # 2 en # 3 installeren in mijn ETV Decel Comp PWR 2. Ik weet niet zeker waar de 0.00 naar verwijst in de tabel. Gaat die 0,00 procent gas open? Bedankt, Greg

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Dus hebt u een aanbeveling voor instellingen? Bedankt.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Kijkt het personeel van ftecu zelfs naar deze vragen? Hoe moeilijk is het om op deze eenvoudige verzoeken te reageren?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    De instellingen zorgen alleen voor minder motorrem, dus begin met -1.0 en voer vanaf daar stappen uit.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Ik wil gewoon even met u controleren of deze instelling goed is. Ik heb de ETV Decel Comp-instellingen geprobeerd van -1.0 tot -7.79, wat de limiet is en ik voel absoluut geen verschil in motorrem. Als er enig verschil is, voel ik meer motorremmen. Ik probeer de motorrem te verminderen. Alle hulp bij de instellingen wordt zeer op prijs gesteld. Dank je. 2018 R1 US

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Bij welk motortoerental probeert u het motorremmen te verminderen?

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Van 2000 tpm helemaal tot 14000 tpm in Decel Map # 1, 2 en 3

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Van 2000 tpm helemaal tot 14000 tpm in Decel Map # 1, 2 en 3

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ik probeer dit te weten te komen en ik zal zo snel mogelijk contact met u opnemen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik zal mijn best doen om u uit te leggen hoe u uw motorrem kunt aanpassen in de sectie ETV-basemaps. In uw ETV-basemaps-sectie hebt u mappen voor alle vier van uw energiemodi, onder elke map hebt u 14 kaarten. Deze kaarten kunnen per versnelling worden gebruikt als ze eenmaal zijn gewijzigd in de Gear-Map # Index. Deze waarden regelen uw gasbediening per draad in relatie tot RPM en APS. Het remmen van de motor wordt geregeld door de TPS op verschillende tijden te sluiten dan de APS. In theorie is één op één gasklep het meest motorremmend dat je kunt krijgen en ik stel geen waarden voor die lager zijn dan wat één op één gasklep in die sectie zou zijn. Bijvoorbeeld in APS kolom 4 en RPM rij 10.000 laten we zeggen dat onze tabel één op één gaspedaal is, wat betekent dat de waarde 4 zou zijn. Elk getal boven de 4 opent de TPS meer dan uw APS betekent minder motorremmen omdat het de gasklep iets zou sluiten langzamer dan je zou doen het gas dichtdraaien. Nu moet je voorzichtig zijn wanneer je dit doet, omdat basemaps ook invloed kunnen hebben op je prestaties op het gaspedaal.

    Deze excel-tabel is exact hetzelfde als uw ETV-basemaps-tabel. Dit toont één op één gasklep, maar je kunt waarden zien die voornamelijk in het gedeelte rechtsonder klimmen. Dit is voor het remmen van de motor zonder te proberen uw prestaties op het gaspedaal te beïnvloeden. Je hebt bijvoorbeeld niet vaak het gaspedaal 4% op 12.000 tpm, dus het aanpassen van dit bereik heeft alleen invloed op het gaspedaal (motorrem). Over het algemeen sluit je tijdens het racen snel de gashendel, dus het wordt aanbevolen om de waarden zoals op de foto te schalen, maar als je eenmaal helemaal uit de gashendel bent, moet je de allereerste APS-kolom aanpassen. Hopelijk hielp dit, maar ik weet zeker dat er nog steeds vragen zijn, dus laat me weten hoe ik kan helpen. Bedankt, Jason A.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Heel erg bedankt voor de gedetailleerde info. Ik heb een paar vragen, ik kan de waarden op veel van de vakken niet wijzigen en andere kan ik de waarden slechts een zeer beperkt aantal aanpassen, doe ik iets verkeerd? En moet ik me geen zorgen maken over het wijzigen van de waarden voor de ETV Decel, omdat ik nu de basiskaarten aanpas? Ik weet nog steeds niet zeker wat de waarden vertegenwoordigen in de ETV Decel-kaarten. Ook niet zeker wat je bedoelt met waarden die in het gedeelte rechtsonder klimmen, omdat het lijkt dat het gedeelte linksonder de hogere waarden toont. Veel dank!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, nee, u doet niets verkeerd, er zijn bepaalde beperkingen in deze sectie vanwege veiligheidsredenen. Als we geen beperkingen hadden en iemand de hele tijd op 100 zette, kon het lelijk worden. Onze Race Team-bestanden hebben geen beperkingen, maar voor de algemene gebruikersbeperkingen moeten worden ingesteld. De beperkingen die we instellen, moeten u echter voldoende aanpassingsmogelijkheden bieden en we staan altijd open voor suggesties om een aantal beperkingen een beetje te openen. Maak je geen zorgen over ETV Decel, want we werken nu in de sectie BaseMaps. Toen ik waarden zag klimmen in het gedeelte rechtsonder in mijn Excel-screenshot, verwijst dit naar wanneer je de getallen ziet oplopen van 14 naar 21 voor een voorbeeld. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.