Supportforum

ETV Decel Comp 2018 Yamaha R1

gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

Jag ser att ETV Decel Comp-inställningarna har ändrats för 2018 R1-filerna. Det verkar att intervallet bara går negativt och gränsen är -7,79. Vad skulle vara de föreslagna inställningarna för en märkbar skillnad i motorbromsning?

Taggade:

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Försöker du få mer eller mindre motorbromsning? Är dina värden alla inställda till aktien 0.00 för närvarande? Tack, Jason A.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Värdena är alla satt till stock 0.00 för närvarande, ja. Jag försöker få mindre motorbromsning. Jag skulle ställa in min Decel Map # 1, # 2 och # 3 i min ETV Decel Comp PWR 2. Jag är inte säker på vad 0,00 hänvisar till i tabellen. Är det 0,00 procent gasreglageöppning? Tack, Greg

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Så har du en rekommendation för inställningar? Tack.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Ser personalen på ftecu till och med på dessa frågor? Hur svårt är det att svara på dessa enkla förfrågningar?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Inställningarna ger endast mindre motorbromsning, så börja med -1.0 och gör steg därifrån.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Jag vill bara kolla in dig med den här inställningen. Jag har testat ETV Decel Comp-inställningarna från -1,0 hela vägen till -7,79, vilket är gränsen och jag känner absolut ingen skillnad i motorbromsning. Om det är någon skillnad känner jag mer motorbromsning. Jag försöker minska motorbromsningen. All hjälp med inställningarna skulle vara mycket uppskattad. Tack. 2018 R1 US

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vid vilket motorvarvtal försöker du minska motorbromsningen?

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Från 2000 rpm till 14000 rpm i Decel Map # 1, 2 och 3

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Från 2000 rpm hela vägen till 14000 rpm i Decel Map # 1, 2 och 3

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    När jag försöker ta reda på detta kommer jag tillbaka till dig så snart jag får reda på det.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag kommer att göra mitt bästa för att förklara för dig hur du justerar din motorbromsning i ETV-baskortsavsnittet. I ditt ETV Basemaps-avsnitt har du mappar för alla fyra strömlägen, under varje mapp har du 14 kartor. Dessa kartor kan användas per växel när den har ändrats i Gear-Map # Index. Dessa värden styr din gaspedal med tråd i förhållande till RPM och APS. Motorbromsning kontrolleras genom att stänga TPS vid olika tidpunkter än APS. I teorin kommer en till en gas att vara den mest motorbromsning du kan få och jag skulle inte föreslå några värden mindre än vad en till en gas i det avsnittet skulle vara. Till exempel i APS kolumn 4 och RPM rad 10.000 låt oss säga att vårt bord är en till en gasreglage vilket betyder att värdet skulle vara 4. Alla siffror över 4 öppnar TPS mer än din APS vilket betyder mindre motorbromsning eftersom det skulle stänga gasreglaget lite långsammare än du skulle stänga gasen. Nu måste du vara försiktig när du gör detta eftersom baskartorna kan påverka din på gasgasprestanda också.

    Detta excel-bord är exakt samma som din ETV-baskartabell. Detta visar en till en gas, men du kan se värden som huvudsakligen klättrar i nedre högra delen. Detta är för motorbromsstyrning utan att försöka påverka din på gasreglaget. Till exempel är det inte många gånger du befinner dig på gasspjället 4% vid 12 000 varv per minut, så att justering av detta intervall påverkar bara avgasreglaget (motorbromsning). Generellt när du tävlar stänger du gasspjället snabbt så det rekommenderas att skala värdena som på bilden, men när du väl är helt avstängd måste du justera den allra första APS-kolumnen. Förhoppningsvis hjälpte detta men jag är säker på att det fortfarande finns frågor så låt mig veta hur jag kan hjälpa. Tack, Jason A.

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Tack så mycket för detaljerad info. Jag har några frågor, jag kan inte ändra värdena i många av rutorna och andra. Jag kan bara justera värdena en mycket begränsad mängd, gör jag något fel? Och borde jag inte oroa mig för att ändra värdena för ETV Decel eftersom jag nu justerar baskartorna? Jag är fortfarande inte säker på vad värdena representerar i ETV Decel-kartorna. Inte heller säker på vad du menar med värden som klättrar i det nedre högra avsnittet, eftersom det verkar som att det nedre vänstra avsnittet visar de högre värdena. Tack så mycket!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, nej, du gör inte något fel, det finns vissa begränsningar i detta avsnitt på grund av säkerhetsproblem. Om vi inte hade några begränsningar och någon ställde sin gas till 100 hela tiden kan det bli ful. Våra Race Team-filer har inga begränsningar, men för de allmänna användarbegränsningarna måste införas. Men de begränsningar som vi sätter borde ge dig tillräckligt med justeringar och vi är alltid öppna för förslag om att öppna upp vissa begränsningar lite. Oroa dig inte för ETV Decel eftersom vi nu arbetar i BaseMaps-avsnittet. När jag såg värden klättra i nedre högra delen av min excel-skärmdump hänvisar det till när du ser siffrorna gå från 14 till 21 för ett exempel. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.