Helpforum

FTECU KIT - R1 16 - Aanbevolen kaart en instellingen

mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User
bewerkt August 2019 in R1

Hallo, ik heb een R1 16 met een cat delete Two Brothers shorty uitlaat en de FTECU Autobliper. Het is mijn straatfiets en naast deze aanpassing is alles op voorraad. Wat is de aanbevolen kaart voor deze fiets (ik heb de bench-set)? Onbeperkt, aandelen of iets anders? Ik gebruikte de onbeperkte, maar de gaskleptoepassing werd te agressief, zeer aan / uit bij de oorspronkelijke toepassing, maakte het erg moeilijk om de snelheid in het lage en middenbereik te moduleren. Ik heb de stock geüpload (niet zeker of dit de beste is, maar voor nu wil ik de fiets minder agressief maken) om te proberen dit probleem op te lossen, maar ik weet niet zeker welke ecu-instelling ik moet gebruiken. Close loop uitschakelen? Sluiten inname waarde uitschakelen? INJ decel cut uitschakelen? AIS-klep uitschakelen? Accel Retard Control uitschakelen? Ook een aanbeveling van een winkel in de Bay Area waar ik indien nodig een aangepaste kaart voor mijn fiets kan maken? Dank je! Marcelo

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Op welke ritmodus had je je R1 ingesteld? Het had een overdreven agressieve gasrespons in alle modi? U kunt proberen de functie Accel Retard Control uitschakelen op 'true' in te stellen. De stock-ECU vertraagt het ontstekingstijdstip ongeveer 200 ms in een poging om de abrupte overgang van gas los te maken. Het uitschakelen van deze instelling resulteert naar verluidt in een soepelere overgang voor velen. U kunt ook proberen de brandstofuitschakeling van de injector af te remmen, omdat de stock-ECU de brandstof volledig afsnijdt bij gesloten gasvertraging, wat vaak resulteert in een abrupte gasrespons. Geen reden om de gesloten lus uit te schakelen, tenzij je de O2-sensor kwijt bent. Hetzelfde met de AIS-klep. Het luchtinlaatventiel is er in principe voor reductie van het inlaatgeluid, zodat het uitschakelen in de open positie blijft. Ga naar ons tabblad Dealer op de ftecu-site en zoek degene die het dichtst bij u in de buurt is.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    Tks voor u antwoord. Met de onbeperkte kaart rijd ik met power 1, power 2 was ook abrupt en reageerde traag. welke kaart moet ik gebruiken? voorraad, onbeperkt of iets anders pls? net terug van een ritje met de aandelenkaart was het niet abrupt maar erg traag om op te pakken in het lage middenbereik. tks voor uw advies tot nu toe

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Probeer enkele van de bestanden van derden in onze database te bekijken. U kunt er geen wijzigingen in aanbrengen, maar het tanken ervan is wellicht beter geschikt voor uw toepassing. Het gebruik van het stockbestand met een cat-delete uitlaat loopt waarschijnlijk mager, dus waarschijnlijk de reden voor gebrek aan vermogen.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    Dank je! Ik zal de R1 16 Graves cat-delete one uploaden en de fiets vandaag testen.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    Hallo Kent, The Graves-decat heeft echt geholpen om het gaspedaal te verzachten, tot nu toe was de beste kaart voor mijn applicatie. Nu heb ik helaas 2 problemen: Fout 17 niet het dashboard. Ik denk dat het iets is aan de exup-klep (ik verwijder deze toen ik de aftermarket-uitlaat installeerde en dit probleem nooit op het dashboard had) Het meest zorgwekkende probleem is nu dat ik geen toegang heb tot het menu van mijn fiets, het dashboard werkt prima ( snelheid, toerental, versnelling, brandstof) maar ik heb beperkte functionaliteit, kan de rijmodi of het hoofdmenu of een andere configuratie niet wijzigen. Dit is nooit eerder gebeurd en iedereen gelooft dat alle elektronica is uitgeschakeld en ik kan het niet veranderen. Enig idee wat is er aan de hand? bedankt en sorry voor alle berichten, maar ik geloof dat je de beste mensen bent die hierom vragen.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt August 2019

    Hebt u op de Graves-kaart de EXUP-klep UITGESCHAKELD en dat in uw ECU gestoken? Het controlelampje vergrendelt je uit het dashboard. Zodra de code is gewist, komt de volledige dash-functionaliteit terug.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    Als ik me goed herinner dat er geen opties beschikbaar waren in de ecu-instellingen, zal ik dit controleren. Hoe wis ik de codes voor deze fiets? Is het iets dat ik kan doen of moet meenemen naar de dealer? TKS

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    In het Graves-bestand moet u de optie hebben om de EXUP-klep uit te schakelen. Zodra u dat op UITSCHAKELEN zet en dat in uw ECU flitst, zou dat de foutcode van de hand moeten doen.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    Perfect, bedankt ! ik zal dit nu oplossen :)

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    tks veel voor de support kent, alles werkt prima op de fiets met de nieuwe mapping en de exup-klep uitschakelen.

Meld je aan of registreer je om te reageren.