Tukifoorumi

OBD ei toimi

dot584@gmail.comdot584@gmail.com Viestejä: 1Verified User

Hei FT-tuki. Minulla on vuoden 2017 XSR 700, esitin rajoittamattoman kappaleesi, joka tässä tapauksessa ainoa vaihtoehtoni oli merkitty vuoden 2018 tiedostoversioksi, jos sillä on merkitystä. Olen lukenut onnistuneesti OBD-diagnostiikkavaljaat systec can -sarjalaitteeseen ja näen vain 6 tölkkitunnusta suoratoistamassa dataa, joista yhden voin varmuudella sanoa olevan rpm, muita en ole vielä keksinyt. Huolimatta siitä, koska tämä toimii, olen varma, että pinout on oikea tässä vaiheessa. Tuntuu oudolta, että tölkin tunnuksia on vain kuusi, luulisi, että niitä olisi ainakin tusina, kun otetaan huomioon kaikki tiedot, joita ECU käyttää moottorin pyörittämiseen. Ongelmani on, kun yritän käyttää erilaisia OBD-dongeja, joista yksikään ei tunnista OBD-protokollaa. Joten en voi kirjata tietoja ja virittää haluamallani tavalla ennen kuin saan tämän toimimaan. Olen yrittänyt selvittää tätä nyt runsaat 4 kuukautta ja tarvitsen apua. Voisin datalogia 6 raakatölkkidatariviä ja muuntaa Excelissä, mutta se on tuskaa, kun otetaan huomioon, että meillä on tekniikka, jolla sitä ei tarvitse tehdä. Tämä on ensimmäinen ajoneuvo, jonka viritys on vaikeuttanut minua. Näin tällä foorumilla FTECU:n edustajan sanovan, että joskus salama aiheuttaa ongelmia, joten vilkaisin osakekartan, mutta sillä ei ollut merkitystä. Mitä täällä tapahtuu? Miten saan OBD-liittimen toimimaan normaalisti? Voiko sävelmä sotkea ECU:ta ja jos on, mitä sille voidaan tehdä?

Kommentit

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Viestejä: 102Staff User

    On suuri mahdollisuus, että vuosi 2017 on itse asiassa rakennettu vuonna 216, joka on ennen obd-yhteensopivaa toimeksiantoa, joten tavalliset obd-skannerit eivät toimi. Yamahan skanneri toimii.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.