Supportforum

MYCKET VIKTIGT: Se till att du blinkar rätt fil!

kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
redigerad March 2020 i FZ / MT 07

Vi har haft en hel del instanser av kunder som blinkade fel fil i sin Yamaha FZ / MT-07 och slutade med en icke-löpande motorcykel som visar många felkoder. Du måste double-check to make sure that the file you're going to flash has the exact same part numbers as your ECU; Vi har flera filer för varje år som är för olika länder, så se inte bara "Yamaha MT-07 2018" och tänk att det är för din cykel. Om du flashar fel fil i din ECU orsakar du ett stort skrivfel i ECU som utlöser felkoder som inte finns och du hamnar med en motorcykel som inte körs. Till skillnad från andra felkoder kan du inte bara låta din återförsäljare återställa dem. Du måste "återställa" din ECU genom att först blinka vår specifika återställningsfil till din ECU och sedan blinka en ny correct -fil direkt efteråt. Vi kommer att ha återställningsfilen tillgänglig på servern snart, men under tiden ska du posta på forumet så skickar vi filen till dig. Tack Kent

kommentarer

  • bruzzese.mirko@gmail.combruzzese.mirko@gmail.com Inlägg: 7Verified User
    redigerad July 2019

    Hej Kent jag skickade dig ett e-postmeddelande Jag fick precis en ecu med det här problemet, min kund tog ecu till en annan mottagare, tha blinkade det med en fel fil. nu vad ska jag göra? Etikett på ecu: 1XB-8591A-00. Jag måste flasha den med en återställd fil innan? Tack för ditt stöd

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Jag har mailat återställningsfilen till dig. Please flash that file first innan du blinkar rätt FT-fil. Tack, Kent

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    PLEASE NOTE: This post and thread is for the Yamaha FZ/MT-07 only. Snälla kapa inte tråden med problem som rör andra motorcyklar. Starta din egen tråd i rätt kategori. Tack.

  • vencemotosport@gmail.comvencemotosport@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    hej, kan du vänligen skicka mig en återställningsfil för B34-9591A-10(EU). Cordialement, David

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hej David, det finns ingen återställningsfil för den ECU. Snälla blinka correct stock ECU image file i ECU och den bör återgå till det normala.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User


    Hej, Vänligen starta ett nytt discusison eftersom detta inte är rätt plats för att ställa en sådan fråga. Tack, Jason A.

  • jaroslav.sapoznikov@gmail.comjaroslav.sapoznikov@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej, finns det en återställningsfil för B34-8591A-10(EU)?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Som nämnts ovan finns det ingen återställningsfil för den ECU. Snälla blinka correct stock ECU image file i ECU och den bör återgå till det normala.

  • torsten.skateboard@gmail.comtorsten.skateboard@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Hej, jag har en B34-8591A-10 (EU). Jag försökte att blinka rätt ECU-bildfil, men min varningslampa för motorproblem tändes och cykeln startar inte. Finns det något annat jag kan göra?

  • maxime.salembier@hotmail.frmaxime.salembier@hotmail.fr Inlägg: 20Verified User

    hej jag behöver återställningsfilen min MT 07 (B34-8591A-10) startar inte längre motorljuset på instrumentbrädan och nyckellampan blinkar

  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Hej Skicka mig återställningsfilen för MT 07 (B34-8591A-00)

  • milnerbk@gmail.commilnerbk@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Hej, någon chans att jag kan få en återställningsfil för 2016 FZ-07 (2RC-8591A-10)

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej! Alla förfrågningar om återställning av filer vänligen maila mig för. Tack, Jason A.

  • wilmer_ahlgren@hotmail.comwilmer_ahlgren@hotmail.com Inlägg: 2Verified User

    Hi!

    I want a reset for my bike. My bike dosent start after I was flashing with your kit...How to reset?

    My bike is a 2018 MT 07 (B34-8591A-00)

    Please help me fast, need to ride tomorrow.....

  • wilmer_ahlgren@hotmail.comwilmer_ahlgren@hotmail.com Inlägg: 2Verified User

    Hej igen! Jag behöver hjälp. Min motorcykel är en 2018 mt07 med (B34-8591A-00). Kunde inte hitta den här modellen i din programvara. Men jag hittade 2015-2017 (B34-8591A-00) och blinkade med det. Men nu startar inte cykeln... Och jag försökte igen och nu hörs det inte ens ett ljud från bränslepumpen... Snälla kan du hjälpa mig, jag vill cykla imorgon... Hur återställer jag? Eller hur får jag det att fungera... Med vänlig hälsning Wilmer Ahlgren

Logga in eller registrera dig för att kommentera.