Supportforum

Auto Blip felsökning

fmh1991@yahoo.comfmh1991@yahoo.com Inlägg: 3Verified User

Har problem med Auto-blip på 2016 Yamaha R1S, cykeln kommer inte att växla. Snabbväxelfunktionen fungerar utmärkt men behöver hjälp med att felsöka problemet med autoblip. Följde anvisningarna på FT -webbplatsen under installationen. All hjälp skulle uppskattas.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, har du fortfarande det här problemet? Tack, Jason A.

  • fmh1991@yahoo.comfmh1991@yahoo.com Inlägg: 3Verified User

    Ja det är jag

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, bekräftade du att din gröna tråd satt korrekt i ECU -kontakten? Testade du båda sidorna av QS -sensorn för kontinuitet? Försökte du byta sensoranslutningar till selen? Tack, Jason A.

  • fmh1991@yahoo.comfmh1991@yahoo.com Inlägg: 3Verified User

    Hej Jason, Ja, den gröna ledningen är korrekt isatt i ECU-kontakten och jag bytte sensorkontakter i selen och provkörde. Så när jag byter sensoranslutningar möjliggör det auto-blip men eliminerar QS-funktion och vice versa. Kontinuiteten i QS är bra inga problem där. Så dum fråga men jag fick höra att jag bara behöver den enda tryck/drag-sensorn för att göra både snabbväxling och automatisk blipp ... blev jag felinformerad eftersom jag undersöker online och ser äldre videor med 2 sensorer.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, så det verkar som att autoblip kommer att fungera och quickshift kommer att fungera men inte tillsammans samtidigt. Detta betyder att en riktning av växelsensorn sannolikt inte har kontinuitet. Är du säker på att du har kontinuitet när du testar båda sidorna av sensorn? Du behöver bara den enda sensorn, inte den gamla skolans två sensortyp. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.