Helpforum

Problemen met Auto Blip oplossen

fmh1991@yahoo.comfmh1991@yahoo.com Berichten: 3Verified User

Probleem met Auto-blip op 2016 Yamaha R1S, de fiets schakelt niet terug. De quick shifter-functie werkt prima, maar heeft hulp nodig bij het oplossen van het autoblip-probleem. Tijdens de installatie de aanwijzingen op de FT-website gevolgd. Alle hulp zou op prijs worden gesteld.

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hoi, heb je dit probleem nog steeds? Bedankt, Jason A.

  • fmh1991@yahoo.comfmh1991@yahoo.com Berichten: 3Verified User

    Ja dat ben ik

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, heb je bevestigd dat je groene draad correct in de ECU-connector is gestoken? Heb je beide zijden van de QS-sensor getest op continuïteit? Heb je geprobeerd de sensoraansluitingen in de kabelboom te verwisselen? Bedankt, Jason A.

  • fmh1991@yahoo.comfmh1991@yahoo.com Berichten: 3Verified User

    Hey Jason, Ja, de groene draad is correct in de ECU-connector gestoken en ik heb de sensorconnectoren in het harnas verwisseld en heb een testrit gemaakt. Dus wanneer ik de sensoraansluitingen verwissel, wordt auto-blip ingeschakeld, maar de QS-functie wordt geëlimineerd en vice versa. De continuïteit van de QS is prima geen problemen daar. Dus stomme vraag, maar er werd mij verteld dat ik alleen die ene push/pull-sensor nodig heb om zowel quickshifting als auto-blip te doen ... was ik verkeerd geïnformeerd omdat ik online onderzoek doe en oudere video's met 2 sensoren zie.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Dus het lijkt erop dat autoblip zal werken en quickshift zal werken, maar niet tegelijkertijd. Dit betekent dat één richting van de schakelsensor hoogstwaarschijnlijk geen continuïteit heeft. Weet je zeker dat je continuïteit hebt bij het testen van beide zijden van de sensor? Je hebt alleen de enkele sensor nodig, niet het oude type met twee sensoren. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.