Supportforum

Tändning

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User
redigerad September 2021 i R1

Hej, jag vill ställa in den snotiga gasen på min 2017 R1. Jag har experimenterat en hel del med aktiva mål -AFR: erna och hittat en ganska söt plats. Jag kämpar dock fortfarande med 4000 varv / min -området. Jag funderade på att använda tändningstimingen för att hjälpa. Kommer det att hjälpa till med tändningen i detta område? Jag funderade också på att prova tändningsändringar med FTECU AFR -målen för att se hur det fungerar eftersom den kartan har känts bra tidigare. Var AFR -bordet utvecklat på en dyno och är det lämpligt för ett de cat -avgas och K&N luftfilter? Tack

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det finns många saker du kan justera för att hjälpa till med detta. Uppenbarligen vill du se till att tanka TPS och MAP är perfekt. Jag föreslår också att du tittar på dina ETV -baskartor, kanske du kan jämna ut några områden där för att hjälpa till med ditt aktuella problem. Du kan leka med Ignition men jag tror att du kan justera ordentligt i tanknings- och ETV -kartorna. Allt är utvecklat på dynon och/eller testat på racerbanan dessutom. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.