Supportforum

Ingen registrerad ECU hittades

sbwang7@gmail.comsbwang7@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Hej, så jag blinkade min cykel en gång tidigare och på sistone har jag inte lust att ha för mycket bakslag så jag försökte blinka igen. Det är en MT-07 från 2015. Jag gjorde allt rätt och när jag klickade på skriva ECU visade det bara ett meddelande som sa att inget registrerat ECU hittades, skulle du vilja köpa en ny licens för denna ECU. Mejlet är sbwang7@gmail.com, snälla hjälp tack

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, din licens är fortfarande i ett bekräftat tillstånd så det är inte ett licensproblem, troligen hårdvara för filrelaterad. Se till att du använder samma artikelnummer som tidigare. Blinkar du också på cykelsidan eller bänkar med denna ECU? Tack, Jason A.

  • sbwang7@gmail.comsbwang7@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej, jag tror att det blinkar på sidan? Jag vet inte riktigt skillnaden. Det är MT07 -kit. Jag ändrade inga filer och kablar sedan första gången jag blinkade.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Det finns några olika alternativ för den cykeln, men låt oss gå med cykelsidan blinkande en eftersom det är vanligast. I Tuning Suite väljer du fliken Hjälp och sedan Testgränssnitt. Se till att Testingångar är markerade och att vi bara bryr oss om antalet inom parentes. Med allt anslutet och nyckeln avstängd, ge mig numret du ser. Med allt anslutet och nyckeln på, ge mig numret. Tack, Jason A.

  • sbwang7@gmail.comsbwang7@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ok jag ska försöka göra det när jag kommer hem

  • sbwang7@gmail.comsbwang7@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej förlåt att jag hade flyttat och jag fick precis tid att faktiskt jobba på cykeln igen. Jag tog bilder av gränssnittsnumren men jag kan inte ladda upp det. För testingångarna visar det en 36 inom parentes när nyckeln är på och 37 när knappen är avstängd

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, så det finns någon typ av anslutningsproblem just nu som det ser ut. Gå över installationen av cykelsidan och kontrollera alla stiften. Siffran du vill se med avstängd nyckel är 0, 10, 20 eller 30. Nyckeln är 6, 16, 26, 36. När du väl fått dessa siffror borde det inte blinka några problem. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.