Supportforum

2019 Kawasaki Ninja 650 ECU-tillval

mikehbr@yahoo.commikehbr@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

Kawaski Ninja 650 är en mycket populär motorcykel. Jag blev MYCKET besviken över vilka alternativ som fanns tillgängliga för ECU-modulen (och antalet tillgängliga ECU-modellnummer). Ninja 400 har fler alternativ än 650 har. Jag är särskilt intresserad av att ta bort felkoder från AIS back-off plate addition. Jag är också intresserad av att fixa gasreglaget / motorbromsningen som är mycket irriterande. Min fråga är om det inte längre finns några undersökningar / uppdateringar / utgåvor av Ninja 650 (speciellt modellåret 2019). Vid denna tidpunkt överväger jag på allvar att byta till Woolich ECU Flash på grund av de alternativ som finns tillgängliga på deras webbplats. Med respekt, Mike

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ninja 650 hade aldrig haft så mycket utveckling på grund av bristen på efterfrågan från våra kunder. Jag ser att det inte finns något alternativ i filen, men om du tar bort AIS från cykeln kastar det faktiskt fortfarande koden för det? Var noga med att blinka med filen Obegränsad tack. För motorbromsning är det lite svårare med att cykeln inte stryps av tråd. Motorbromsningen justeras alltid av hur snabbt gasreglaget (TPS) stängs i förhållande till din APS. Jag är inte säker på att vi kommer att göra mer utveckling just nu för att denna cykel ska vara ärlig. Men jag kan försöka hjälpa dig det bästa jag kan här. Tack, Jason A.

  • mikehbr@yahoo.commikehbr@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

    Förlåt för det sena svaret. Ja är fortfarande visar motorkoden. Jag vet att det finns ett sätt att koppla bort koden, men att gräva i cykeln bara o sätt ett motstånd på kontakten ... kan bara säga att jag kommer att göra det när jag behöver byta ut mops och filtrera. Mycket grävning involverade bara för ett ljus. Så långt gasen går sönder ... var detta den främsta anledningen till att blinka. Jag vet att blinkning är en minimal uppgradering .. Det gjorde det alltid. Men hoppades att FTECU var mer robust på detta område. Jag går antingen med ett annat företag eller lägger till ett gasspärr / farthållare. Bara lite besviken över FTECU inom detta område. Jag kommer att cykla i augusti i år. Kanske har de en bra TPS-karta. Jag är inte tillräckligt erfaren för att leka med siffror (och inte fastna i en liv / dödssituation med gasreglage.).

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ja, motståndsmetoden är det bästa sättet för tillfället. Du kan justera motorbromsningen lite med hjälp av STP-värdena men det är bara inte lika effektivt som en gaspedal med trådcykel skulle vara. Med detta sagt fungerar det fortfarande och jag är säker på att det kommer att vara mycket ok för din ansökan. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.