Supportforum

Första gången användare 08 R6 (13S-8591A-20 USA) Cykelsida

Jag köpte precis en '08 R6, köpte och installerade USB-kontakten på Bike-Side. Jag har försökt göra en kopia av min befintliga ECU-fil innan jag blinkar. Jag fick varningsmeddelandet som säger: "Failed to connect to ECU. This ECU type is not natively readable. Be aware that read attempts will fail with this ECU type unless this ECU has already been flashed with your account." (See attached .jpg screenshot). Måste jag blinka min ECU innan jag kan läsa eller göra en kopia av min befintliga ECU-fil? Kan ni återställa detta för mig så att jag först kan läsa och kopiera den här filen? Cykeln går bra, som om den har ställts in / blinkat tidigare .. Tomgång är 2050 rpm vid normala driftstemperaturer. För högt för mig. Cykeln har Cat-Delete Y-rör och en kort GYTR-avgasburk + nytt OEM Yam luftfilter. Måste jag skriva över hela filen? Finns det något sätt att bara blinka / skriva över tomgångshastighetsavsnitten? Jag hatar att förlora den nuvarande låten utan att kopiera innehållet! Tack för all hjälp. -Kevin

kommentarer

  • kpshreve@msn.comkpshreve@msn.com Inlägg: 2Verified User

    Det gick inte att skicka några .jpg-filer ...

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Den ECU är inte läsbar, vilket betyder att det enda sättet att få ut lagerfilen är att skära upp ECU. Lyckligtvis är det inte nödvändigt eftersom vi redan har filen tillgänglig för dig om du vill använda den någon gång. Om cykeln blinkade med vår programvara tidigare, skulle den berätta licensnumret för den tidigare användaren, då kan vi arbeta med att överföra den. Om det inte kommer med något tidigare användarlicensnummer blinkade det troligtvis aldrig eller blinkade aldrig med vår programvara. Tack, Jason A.

  • danielpartridge24@gmail.comdanielpartridge24@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Jag har samma problem. Klickar jag bara på skrivpinne och börjar där eller vad?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du försöker avgöra om ECU: n blinkade med vår programvara klickar du på Enhet> Skriv ECU och programvara berättar licensnumret för den tidigare användaren (om det har blinkat tidigare).

Logga in eller registrera dig för att kommentera.