Supportforum

2014 - MT07 Quickshifter fungerar inte

mattis.decat20@gmail.commattis.decat20@gmail.com Inlägg: 3Verified User
redigerad January 2021 i FZ / MT 07
  • Hej, jag har just installerat och programmerat min quickshifter. Jag hade redan installerat flashtune-kit innan det och det fungerade utan problem. Jag hade en karta på den från dynojet. Efter att ha programmerat min ECU för min quickshifter (allt gick smidigt, inga fel eller något annat) gick jag för en testkörning och det fungerade inte. Försökte igen ett par gånger men ingen framgång. Har redan kontrollerat omkopplaren med en multimeter. (Förbindelsetest: Ej drift -> No pipa och drivs -> pipande) FTECU Quick Kit - Type 7
  • FT Data-Link ECU Blinkande Kit - Type 9
  • ECU: 1XB - 8591A - 00
  • hjälp skulle vara mycket uppskattat!

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vilken kontakt från växelsensorn har du anslutit till växelselen? Den med röda och gröna eller svarta och gröna ledningar? Tack, Jason A.

  • mattis.decat20@gmail.commattis.decat20@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Hej Jason Red / Green för pushkonfiguration. Är det också normalt att jag inte har möjlighet att ändra dödstiderna per varv på min quickshifter-karta och att jag inte har en sjätte växel där? Med vänliga hälsningar Mattis

  • mattis.decat20@gmail.commattis.decat20@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Arbetar ni med det eller kan jag få fler tips om vad jag kan kontrollera?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, okej det är rätt kontakt för din inställning av skiftlänkning då. Du använder typ 7 växelbälte som ansluter till den andra änden av din cykelsidesele, eller hur? QS-tidskartan och de växlar som du ser är korrekta för QS V1.1 Gear 1 är timing för att växla ur växel 1 till växel 2. Gear 2 är timing för att växla ur växel 2 till växel 3. Etc .... Det finns naturligtvis inget redskap utöver 6: e så att du inte har något att växla ut ur 6: e. Jag vill att du ska prova några olika filer åt mig och se om det förändrar vad som händer när vår QS inte fungerar. Filerna 1XB-50, 1XB-70 och 2RC-10 använder alla QS v1.0. Jag är nyfiken på att se om den QS-versionen löser problemet. Försök med någon av dessa filer och rapportera resultatet till mig. Tack, Jason A.

  • feezcoz@outlook.comfeezcoz@outlook.com Inlägg: 6Verified User

    Hälsningar, innan detta hade jag samma problem, så jag försökte vad du föreslog. så min ecu var 1ws 8591A 00, vilken qs var qsv1.1, min qs fungerade inte, så jag försökte blinka 1ws 50 som qsv är 1.0 och min qs fungerar som en charm, så jag antar att det är ett problem med 1.1 version, hoppas att hjälp tack!

  • feezcoz@outlook.comfeezcoz@outlook.com Inlägg: 6Verified User

    Hälsningar, innan detta hade jag samma problem, så jag försökte vad du föreslog. så min ecu var 1ws 8591A 00, vilken qs var qsv1.1, min qs fungerade inte, så jag försökte blinka 1ws 50 som qsv är 1.0 och min qs fungerar som en charm, så jag antar att det är ett problem med 1.1 version, hoppas att hjälp tack!

  • ashtongibson@live.co.ukashtongibson@live.co.uk Inlägg: 4Verified User

    hej jag har samma problem med min jag har följt alla stegen ovan förutom en ny fil som när jag försöker ber den om en licens för en ny ecu något råd? tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Din licens är i en bekräftad status, så du bör kunna blinka utan problem. Den enda anledningen till att det skulle ge dig meddelandet om en ny licens är om du inte följer programvaruanvisningarna korrekt, blinkar fel fil eller har problem med maskinvaruanslutningen. Tack, Jason A.

  • ashtongibson@live.co.ukashtongibson@live.co.uk Inlägg: 4Verified User

    hej jason tack för ett snabbt svar. Jag lyckades ladda upp filen och quickshiftern fungerade i cirka 20 minuter. Jag har testat den med en multimeter. Jag håller på att läsa av när den trycks men inte säker på om det är rätt kan du råda något jag kan göra? tack Ashton

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad December 2021

    Hej, Sensorn har två pluggar: Röd/grön kabelkontakt är PUSH och svart/grön kabelkontakt är PULL. Så din cykel skulle bara ha en av dessa inkopplad. Använder du PUSH eller PULL för quickshift? Testar du för kontinuitet med din multimeter? Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.