Helpforum

2014 - MT07 Quickshifter werkt niet

mattis.decat20@gmail.commattis.decat20@gmail.com Berichten: 3Verified User
bewerkt January 2021 in FZ / MT 07
  • Hallo, ik heb zojuist mijn quickshifter geïnstalleerd en geprogrammeerd. Ik had de flashtune-kit al lang daarvoor geïnstalleerd en het werkte zonder problemen. Ik had een kaart van dynojet erop. Na het programmeren van mijn ECU voor mijn quickshifter (het ging allemaal vlot, geen fouten of wat dan ook) ging ik voor een testrit en het werkte niet. Een paar keer geprobeerd, maar geen succes. Heb de schakelaar al gecontroleerd met een multimeter. (Continuïteit-test: Niet bediend -> No piepen en Operated -> piepsignaal) FTECU Quickshift Kit - Type 7
  • FT Data-Link ECU Flashing Kit - Type 9
  • ECU: 1XB - 8591A - 00
  • Hulp zou zeer gewaardeerd worden!

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, welke connector van de schakelsensor heb je in de schakeldraadboom gestoken? Degene met rode en groene of zwarte en groene draden? Bedankt, Jason A.

  • mattis.decat20@gmail.commattis.decat20@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Hallo Jason Red / Green voor push-configuratie. Is het ook normaal dat ik in mijn quickshifter-kaart niet de optie heb om de kill-tijden per rpm te wijzigen en dat ik daar geen 6e versnelling heb? Met vriendelijke groet Mattis

  • mattis.decat20@gmail.commattis.decat20@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Werken jullie eraan of kan ik wat meer tips krijgen over wat ik zou kunnen controleren?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Oké, dat is dan de juiste connector voor je schakelstangenstelsel. U gebruikt de Type 7 versnellingsharnas die aan het andere uiteinde van de zijharnas van uw fiets wordt aangesloten, toch? De QS-timingkaart en de versnellingen die u ziet, zijn nauwkeurig voor de QS V1.1. Versnelling 1 is de timing voor het schakelen van versnelling 1 naar versnelling 2. Versnelling 2 is de timing voor het schakelen van versnelling 2 naar versnelling 3. Enz ... Er is natuurlijk geen versnelling na de 6e, dus je hebt niets om uit de 6e te schakelen. Ik zou graag willen dat je een paar verschillende bestanden voor me uitprobeert en kijk of dat verandert wat er gebeurt als onze QS niet werkt. Bestanden 1XB-50, 1XB-70 en 2RC-10 gebruiken allemaal QS v1.0. Ik ben benieuwd of die QS-versie uw probleem oplost. Probeer een van deze bestanden en rapporteer de resultaten aan mij. Bedankt, Jason A.

  • feezcoz@outlook.comfeezcoz@outlook.com Berichten: 6Verified User

    Gegroet, daarvoor had ik dezelfde problemen, dus ik heb geprobeerd wat je suggereerde. dus mijn ecu was 1ws 8591A 00, waarvan de qs qsv1.1 was, mijn qs werkte niet, dus ik probeerde 1ws 50 te laten knipperen, waarbij de qsv 1.0 is, en mijn qs werkt als een charme, dus ik denk dat er een probleem is met de 1.1 versie, hoop dat hulp bedankt!

  • feezcoz@outlook.comfeezcoz@outlook.com Berichten: 6Verified User

    Groeten, daarvoor had ik dezelfde problemen, dus ik heb geprobeerd wat je suggereerde. dus mijn ecu was 1ws 8591A 00, waarvan de qs qsv1.1 was, mijn qs werkte niet, dus ik probeerde 1ws 50 te laten knipperen, waarbij de qsv 1.0 is, en mijn qs werkt als een charme, dus ik denk dat er een probleem is met de 1.1 versie, hoop dat hulp bedankt!

  • ashtongibson@live.co.ukashtongibson@live.co.uk Berichten: 4Verified User

    hallo ik heb hetzelfde probleem met de mijne. Ik heb alle bovenstaande stappen gevolgd, behalve een nieuw bestand, want wanneer ik het probeer, vraagt het om een licentie voor een nieuwe ecu. Met dank

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Uw licentie heeft een bevestigde status, dus u zou zonder probleem moeten kunnen flashen. De enige reden waarom u het bericht voor een nieuwe licentie krijgt, is als u de software-aanwijzingen niet correct volgt, het verkeerde bestand flitst of een hardwareverbindingsprobleem heeft. Bedankt, Jason A.

  • ashtongibson@live.co.ukashtongibson@live.co.uk Berichten: 4Verified User

    hallo jason bedankt voor een snelle reactie het is me gelukt om het bestand te uploaden en de quickshifter werkte ongeveer 20 minuten. bedankt Ashton

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User
    bewerkt December 2021

    Hallo, de sensor heeft twee stekkers: de rode/groene draadstekker is PUSH en de zwart/groene draadstekker is PULL. Dus je fiets zou er maar één aangesloten hebben. Gebruik je PUSH of PULL voor quickshift? Test je op continuïteit met je multimeter? Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.