Vragen over Yamaha XSR900 Active Tune 2019
Ik heb onlangs een harnas aan de fietszijde en een actieve afstemkit gekocht voor mijn 2019 XSR900. Het harnas aan de fietszijde was ongecompliceerd in de installatie, haal wat stofkappen eruit en steek er wat pinnen in. De actieve melodie heeft me echter volledig verbijsterd. Het installeren van de sensor zelf is eenvoudig genoeg, ik heb een Graves-uitlaat met volledig systeem en deze heeft hiervoor een extra stop. Het deel dat me in de war brengt, is de O2-poort waarop de instructies de module vragen om erop aan te sluiten. De standaard O2-sensor heeft een draad van 5-6 inch voordat deze een connector raakt. Het vrouwelijke deel van die connector lijkt dan in het hoofdharnas te lopen. Dit in tegenstelling tot de actieve afstemmingskit die 2-3 voet draad op de O2-sensor en een extra module heeft. Deze discrepantie heeft ertoe geleid dat ik me afvraag waar dit ding precies op aansluit? Is het de originele kabelboom van de fabrieks-O2 of is er een andere stekker die ik mis? Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld, aangezien ik een beetje een noob ben als het gaat om wrench.
Comments
De instructies leggen het redelijk goed uit, heb je ze niet gedownload? De O2-sensor wordt aangesloten op de extra module (Lambda-controller). De andere connector op de Lambda-controller wordt aangesloten op de O2-connector op het harnas van de fiets. Door de extra kabellengte kun je de Lambda controller neerzetten waar je maar wilt. PS U hoeft de standaard O2-connector niet achter te laten bij het koppelingsdeksel, u kunt hem onder de tank stoppen.
Ja, ik dacht er helemaal over na. Uiteindelijk heb ik de Lambda-controller weer onder de stoel verplaatst. Het kostte wat tijd om de kabel omhoog te vissen zoals ik hem wilde, maar over het algemeen was het niet zo'n groot probleem.