Supportforum

Karta Bias & Fuel Cut MT-07

aaaaaa Inlägg: 15Verified User

Jag har en 4fråga 1.Vad är siffrorna i tabellen [TPS vs RPM] & [MAP vs RPM]? Injektionsinjektionstid? 2.Vad används [TPS MAP bias] för? Jag vet inte ens siffrorna 3 Vad händer om du ändrar? 4.Disabel INJ Decel Cut. True / falsk true = bränslesnitt? Falsk = inte bränslesnitt Jag vet bara förgasare. Hjälp mig

Taggade:

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, 1: Siffrorna i TPS vs RPM och MAP vs RPM är för din tankning. I lagerfiler är de exakt hur de kommer från fabriken. I obegränsade filer har det vad vi tyckte fungerar bäst i den cykeln. Såvida du inte byter injektorer ska inte röra sig med det avsnittet från hur vi har det. 2: Oroa dig inte för TPS MAP Bias att tabellen inte ska användas eller vidröras. 3: Du skulle justera dina nummer upp eller ner beroende på önskat resultat för att göra cykeln körare eller smalare för din bränsleavsnitt. 4: Om det står Inaktivera INJ Decel Cut vill du att det är satt till SANT för att inaktivera bränslesnittet och göra det smidigare på / av gasreglaget. Tack, Jason A.

  • aaaaaa Inlägg: 15Verified User

    Problemet löst Tack Jason

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, inga problem! Tack, Jason A.

  • dhungubc@gmail.comdhungubc@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Har tabellerna "TPS MAP Bias" tagits bort från FZ / MT-07 ECU-bilder? Dessa tabeller har nämnts i flera inlägg tidigare, men jag ser dem inte i FTECU-programvaran. När jag använder jämför ECU-bildfunktionen säger den också att TPS MAP Bias-tabellerna är olika, men återigen ser jag dem inte i listrutan.

  • augybee83@gmail.comaugybee83@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Så, för att sammanfatta det, blinkar jag min fz07 med motsvarande obegränsad fil för min ecu och sedan importerar jag en power commander-bränslekarta för min inställning. tillämpa bränsletabell och när jag skriver ecu får den obegränsade blixten med pC-bränslekartan importerad? TIA gjorde allt detta och allt verkade gå bra men när allt kommer omkring är det inget sätt att berätta vad som finns på ecu nu .. åtminstone kunde jag inte hitta något sätt att se. även efter att jag importerade PC-bränslekartan och det stod att den tillämpades ok .. jag gick till flash ecu och bränsletabellen gick till alla nollor ... så vet bara inte om allt blinkade

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, När du har applicerat PC-bränslekartan tillämpar den ändringarna på dina TPS vs RPM-kartor som varför PC-tabellen går till alla nollor som förväntat. Du kan titta på tankningen när du har lagt till kartan för att bekräfta dess funktionalitet om du vill. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.