Helpforum

Yamaha kan geen verbinding maken met mijn ECU

davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

Bij mijn laatste onderhoud kon de dealer geen verbinding maken met mijn ECU. Er is nu een software-update nodig voor de datalogger op mijn R1M. Ik ben genaaid, ik niet.

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    U kunt alle bestanden die u nodig hebt opslaan, en vervolgens de dealer de ECU laten resetten naar het OEM-voorraadformulier en vervolgens de update laten flashen. Daarna kunt u teruggaan en de ECU laten flitsen alsof het een gloednieuwe ECU was.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Dank je. Ze kunnen dat zelfs doen als ze er geen verbinding mee konden maken bij de laatste poging?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ze moeten voor zover ik weet een reset-flashbestand hebben.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Zou mijn licentie hierna nog werken?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ja, maar het lijkt alsof je voor het eerst een ECU knippert.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Ik hoop alleen dat ze me dan toestemming geven voor hun wifi. Geen zin om een flash over 4G te doen of naar huis te rijden met al die foutcodes! 😂

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Yamaha kan mijn ecu niet resetten omdat hun software is geblokkeerd. Al het onderzoek dat ik heb gedaan, wijst erop dat ik het naar je moet sturen om te worden ontgrendeld.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Een opmerking?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, we kunnen geen ECU's opnemen om "ontgrendeld" te worden. Zijn ze in staat om codes van de fiets aan te sluiten en te lezen? Als ze dat kunnen, moeten ze er iets anders aan kunnen doen. Een ECU-flitser heeft niets te maken met de Yamaha CCU. Maken ze verbinding met de CCU zelf om deze bij te werken? Bedankt, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Toen Yamaha voor het laatst de fiets had, zeiden ze dat ze helemaal geen verbinding konden maken. De fiets zou zelfs niet lopen terwijl ze waren aangesloten. Interessante gedachte over de CCU. Niemand heeft erover nagedacht als ik alleen dat dat de update vereist. Zelfs Yamaha Technical toen we erover spraken. Daar zal ik naar kijken. Bedankt.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Yamaha heeft bevestigd dat als ze de ECU niet kunnen gebruiken, ze de update niet kunnen installeren. Adviseer, alstublieft.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    ?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, het lijkt erop dat als ze er om welke reden dan ook geen verbinding mee kunnen maken, ze het niet kunnen bijwerken. We kunnen hier niets doen om het voor u bij te werken. Meestal kan de dealer nog steeds verbinding maken met de ECU als deze eenmaal heeft geflitst. Het lijkt vreemd dat de CCU-update via de ECU gaat in plaats van rechtstreeks naar de CCU, maar ik werk niet bij Yamaha. Bedankt, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Berichten: 38Verified User

    Een gedachte. Ik heb een harnas aan de zijkant van de fiets. Aanpassing waarbij de pin voor lezen en schrijven moet worden verplaatst! Dat kan het veroorzaken .....

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Op de R1-kabelboom aan de zijkant hoef je alleen de zwarte draad te verwijderen die sowieso als grondingang wordt gesprongen. Dus dat zou nergens echt invloed op hebben, aangezien het nog steeds inline met het circuit is verbonden. Bedankt, Jason A.

  • support@veloxracing.comsupport@veloxracing.com Berichten: 3FTECU Dealer

    Als dit een Europese (niet-Amerikaanse) fiets is, probeer dan terug te flitsen naar het voorraadbestand. We hebben gezien dat sommige van de beperkte bestanden de dealertoegang met hun tools stopzetten, maar de voorraadbestanden geven dan toegang. Om deze reden zullen we vaak beginnen met het knipperen van ECU's van de klant met het voorraadbestand met de gekopieerde instellingen van de beperkte instellingen. Mike @ www. Veloxracing.com

Meld je aan of registreer je om te reageren.