Supportforum

vilken typ av piska mt09 2020

joaopedro.paiva@gmail.comjoaopedro.paiva@gmail.com Inlägg: 4Verified User
  • Tja, jag skulle vilja veta om
  • 6-Pin Bench Harness Type 16 da för mt09 2020 ecu?

Jag såg redan en video på YouTube omgjorda en mt09 2020 och de använde ftecu och det fungerar bra du måste bara radera felen med en ob2. Jag använder min programvara och hårdvara på min R6 2010 och det fungerar perfekt men på mt 09 köpte jag nu den här månaden är jag i tvivel om sele om det är typ 16 och om filerna som finns där i programvaran fungerade ...

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad June 2020

    MT-09 använder en bältsele av typ 16. Du måste titta på ECU-klistermärket för att hitta artikelnumret och matcha det med filerna i Tuning Suite-databasen. Det är troligt att det använder samma artikelnummer som de tidigare modellerna.

  • joaopedro.paiva@gmail.comjoaopedro.paiva@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Men piska typ 11 här på sidan visas cykelpisken inte bänken. Det jag vill ha är bänken på grund av internetanslutningen till Ftecu-programvaran, jag hade redan problem med min r6 eftersom jag slutade köpa en licens jag inte behövde och fick till och med en extra licens och programvaran till och med försökte använd denna licens som har blivit oanvändbar. Här när jag söker visas bara typ 11 men det är att ansluta på cykeln och bänken som är vad jag vill visas så här:

    Eller skicka länken till typ 11 bänkpisk som du sa till mig men jag hittade inte den?

  • joaopedro.paiva@gmail.comjoaopedro.paiva@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Jag har obd2 diagnostisk skanning för Yamaha cyklar. Jag vet att om du blinkar ecu med bänkskydd av typ 16 att det fungerar med den aktuella anslutningen på en 12v-transformator så kommer du att tända motorlampan och då raderar jag bara felen med Yamaha obd2. Och med piska typ 11 måste jag ansluta den till motorcykeln eller kan jag blixta ecu utan att vara ansluten till motorcykeln? Så vitt jag vet, bara om du hittar en 12V-strömanslutning för annars kommer den inte att blinka eftersom du inte har 12V-strömmen som när du är på motorcykeln med motorcykelbatteriet.

  • jeff_cjeff_c Inlägg: 13Verified User

    Cykelsele Type 11 installeras på cykeln så att du inte behöver ta bort ECU för att blixta det som du skulle göra med bänkselen Type 16. Du ansluter helt enkelt din bärbara dator till kontakten Type 11. 12V ström kommer från batteriet när programvaran ber dig att slå på nyckeln.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.