Supportforum

Kan du lägga till Yamaha 2019 r6 immobilizer Delete-funktion?

redsy86@naver.comredsy86@naver.com Inlägg: 20Verified User
Yamaha 2019 r6 
 Kan du lägga till immobilizer-borttagningsfunktion till BN6-8591A-00 (EU) ECU? 


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, försök att blinka med den amerikanska filen (BN6-8591A-10) och se till att US Harness Config är inställd på falskt. Om det inte fungerar måste du koppla din cykel till amerikansk spec. Jag har gjort instruktioner jag kan ge dig beroende på om det första fungerar eller inte. Tack, Jason A.

  • redsy86@naver.comredsy86@naver.com Inlägg: 20Verified User

    Kan jag ta bort EC6-immobilisatorn BN6-8591A-00? Jag har redan använt en licens, så jag undrar om jag inte kan använda en ny licens.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, försök att blinka med den amerikanska filen (BN6-8591A-10) och se till att US Harness Config är inställd på falskt och koppla sedan bort startspänningen från ECU. Om det inte fungerar måste du koppla din cykel till amerikansk spec. Jag har gjort instruktioner jag kan ge dig beroende på om det första fungerar eller inte. Tack, Jason A.

  • alexanderwaraya@gmail.comalexanderwaraya@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Hej. Jag försökte blinka min R6 2017 med US-fil (BN6-8591A-10), men ingen tur! Kan du skicka instruktionerna för kabeldragning till USA-specifikationer snälla? Vänliga hälsningar Alex

  • redsy86@naver.comredsy86@naver.com Inlägg: 20Verified User

    Flash ECU till US-fil (BN6-8591A-10) enligt instruktionerna av dig. Motorn var dock igång, men det var problem med tändning. Så jag satte tillbaka EU-filen (BN6-8591A-00) på flashECU och återmonterade startmotorn. Cykeln återgår till det normala. Jag vill ta bort immobilisatorn från EU-filen. Vänligen.

  • redsy86@naver.comredsy86@naver.com Inlägg: 20Verified User

    Jag har frågat om immobiliseraren tidigare.Jag vill veta om det är möjligt eller omöjligt att ta bort immobilisatorn från R6 EU-filen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad April 2020

    Hej, här är instruktionerna som jag har gjort för att konvertera EU-sele till amerikanska specifikationer för att ta bort immobilisatorn: Byta injektor- och spoltrådar på en 17 EU R6 till US R6: För att göra det måste du koppla om stiften i din liten ECU-koppling. De är numrerade på baksidan av bakkopplingen. Ledningarna som måste flyttas i smaller AMP ECU coupler är följande: 6, 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16 CURRENTLY cykeln är kopplad enligt följande: 6 Grå med grön spår, 7 orange med grön spår, 8 Grå med en röd spår, 9 orange. 13 orange med svart spår, 14 blå med svart spår, 15 grön med svart spår, 16 röd med svart spår. För att ta bort din IMMOBILIZER och använda den amerikanska spec-filen korrekt måste du ordna dessa ledningar för att motsvara den amerikanska spec ledningsnätet, bör du konfigurera dina ledningar på följande sätt: 6 orange, 7 grå med en röd spår, 8 orange med en grön spår, 9 grå med en grön spår, 13 röd med en svart spår, 14 grön med en svart spår, 15 blå med en svart spår, 16 orange med en svart spår. När du har satt dessa ECU-terminaler på plats igen och låst in igen, blinkar du bara i den amerikanska filen med amerikansk selekonfigur inställd på true. Tack, Jason A.

  • redsy86@naver.comredsy86@naver.com Inlägg: 20Verified User

    Tack för din hjälp. Det är okej.

  • redsy86@naver.comredsy86@naver.com Inlägg: 20Verified User

    Kan 2019 r1 ta bort immobiliseraren på samma sätt?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.