Supportforum

Problemkod nr35

djactivity@bluewin.chdjactivity@bluewin.ch Inlägg: 10Verified User

Hej, jag blinkar en ECU FJ09 - 2SC-8591A-00 (EU) För att kringgå den nyckelkod som jag har med en amerikansk version 2SC-8591A-20 (US). När motorn startades för första gången var tyvärr inte en spole ansluten. Motorn startade med kod nr 35 (normal) Nu kan jag inte ta bort kod nr 35 men motorn fungerar normalt Jag försökte återställa med instrumentets DIAG-läge. Och omöjligt att kommunicera med ODB-porten Om jag försöker med den officiella Yamaha-diagnostiken kommer det att fungera? Hälsningar

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du borde också kunna använda OBD-porten för att rensa koder. Tack, Jason A.

  • djactivity@bluewin.chdjactivity@bluewin.ch Inlägg: 10Verified User

    Hej, jag har redan försökt, men från blixt dialoger ECU inte längre med OBD Det är en OBD-grundläsare inte en specifik Yamaha-modell Hälsningar

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är osannolikt, men det kan vara problem att kommunicera med en annan artikelnummerfil i den. Jag föreslår att du testar en annan OBDll-skanner först. Om det inte fungerar kan du prova att blinka ECU med lagerfilen och se om du kan kommunicera med OBDll eller Yamaha-skanner. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.