Supportforum

MT09 bänkskyddsproblem

dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Jag fick problem när jag refashade det med bänken sele, efter att ha finshing jobbet, utfärdade programvara: ECU avbildad ogiltig, men ECU fungerar fortfarande bra utan felkod eller problem. Jag försökte många gånger, men samma problem. Eku p / n är samma som nedladdningsfil. Hälsningar

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är filnumret och ditt ECU-nummer? Har du gjort några ändringar i filen du försökte blixt? Programvaran låter dig inte blixta den filen eftersom det är fel i din ECU.

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Det är 2BS-85910A-00, korrekt fil. Filen är från Ftecu, jag har inte ändrat den något från din programvara. Idag arbetade jag med Suzuki 32920-01H10, samma nummer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    När du kontrollerar din flashhistoriklogg verkar det som om du har ett maskinvaruproblem som orsakar att blixten misslyckas. Anledningen till att ECU: erna fortsätter att fungera är att blixten aldrig utfördes. Kontrollera din sele med en kontinuitetstestare.

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Jag kontrollerade sele och gränssnitt, det fungerar fortfarande bra, så hur ??

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Felmeddelandet "Ogiltig ECU-bild" säger i grund och botten att det är något fel med filen du försöker blixt till ECU. Oavsett om filen på något sätt är skadad i din process mellan att hämta den från File Manager och försöka flasha den i ECU (filen i databasen är inte skadad, eftersom det finns hundratals, om inte tusentals, framgångsrika blinkningar av den filen utan eventuella problem som rapporterats från andra användare) eller om du eller någon annan gör ändringar i filen innan den blinkar, det grundläggande problemet är att det är något fel med filen, så att blixten aldrig är klar. När du tittar på din flashhistorik har du många felmeddelanden relaterade till problem med maskinvaru- eller filmatchning / korruption på många olika cyklar. Detta indikerar att det finns ett bestämt problem i ditt flash-hårdvarussystem, inklusive kanske datorn du använder.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.