Supportforum

gravar 3/4 installerade, vilken karta ska jag ladda upp?

herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Inlägg: 8Verified User

Hej där, som titeln indikerar installerade jag ett 3/4 system. Nu ser jag i tredjepartsfilerna finns det en grav 3/4-fil. Min fråga är att jag laddar upp den obegränsade r1-filen för min cykel som bas OCH graven 3/4-fil eller laddar jag bara upp graven 3/4-filen? Jag frågar cuz det finns ingen bränslekarta i 3/4-filen som jag kan se, bara alternativ för att stänga av exupventiler och sådant?

Taggade:

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du laddar bara ner Graves 3/4-filen och blinkar den till din ECU. Anledningen till att du inte ser bränslekartor i Graves-filen är att den är låst så att dessa objekt är dolda och inte kan modifieras (eller kopieras).

  • herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Inlägg: 8Verified User

    Jag ser, tack för din hjälp

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Inga problem! 👍️

  • herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Inlägg: 8Verified User

    hej ledsen för den ständiga pestering, jag märkte filen jag vill blinka i anteckningarna den säger att den fungerar bäst med "aktivt inställning, lagerluftfilter och pumpgas" nu vet jag att jag har smog block off plattor så jag vet att inaktivera AIS-ventil, men jag har inte det aktiva tune-kit. Finns det något jag ska "inaktivera / aktivera" någonting jag ska kontrollera i diagnoskodshanteraren? Tack igen för hjälpen

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    Har du en full avgaser? Använder du fortfarande lager O2-sensorn?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.