Supportforum

FTECU KIT - R1 16 - Rekommenderad karta och inställningar

mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User
redigerad August 2019 i R1

Hej, jag har en R1 16 med en katt radera Two Brothers korta avgaser och FTECU Autobliper. Det är min streetcykel och förutom dessa ändringar är dess alla lager. Vad är den rekommenderade kartan för denna cykel (jag har bänkpaketet)? Obegränsad, lager eller något annat? Jag använde den obegränsade, men gasapplikationen blev till aggressiv mycket på / av vid den första applikationen, gjorde mycket svårt att modulera hastigheten i lågt och mellanområde. Jag laddade upp lagret (är inte säker på om det här är det bästa men för tillfället vill jag göra cykeln mindre aggressiv) för att försöka lösa problemet men inte säker på vilken ecu-inställning jag ska använda. Inaktivera stängslinga? Inaktivera nära intagsvärde? Inaktivera INJ-avbrott? Inaktivera AIS-ventil? Inaktivera Accel Retard Control? Också någon rekommendation av butik i Bay Area där jag kan göra en anpassad karta för min cykel om det behövs? Tack! Marcelo

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vilket ridläge hade du din R1-inställning på? Den hade alltför aggressiv gasreglage i alla lägen? Du kan försöka ställa in avaktivera Accel Retard Control till "true". Lagret ECU fördröjer tändningstiden cirka 200 ms i ett försök att jämna ut den plötsliga övergången från avgasreglaget. Inaktivering av den här inställningen resulterar enligt uppgift i en smidigare övergång för många. Du kan också försöka inaktivera bränslet i injektorns avbränning, eftersom ECU: n stänger helt bränsle vid stängd gasreglering, vilket ofta resulterar i plötsligt gassponsrespons. Ingen anledning att inaktivera sluten slinga om du inte blir av med O2-sensorn. Samma med AIS-ventilen. Luftintagsventilen är i princip där för att minska intagens ljud, så att den inaktiveras lämnar den i öppet läge. Gå till vår flik Återförsäljare på ftecu-webbplatsen och leta efter den som är närmast dig.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

    Tks för dig svarar. Med den obegränsade kartan rider jag med kraft 1, kraft 2 var också plötsligt och långsam att reagera. vilken karta ska jag använda? lager, obegränsat eller något annat pls? har just återvänt från en åktur med aktiekartan, det var inte plötsligt utan mycket långsamt att plocka upp i det låga mellanområdet. tks för ditt råd hittills

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Försök titta på några av tredjepartsfilerna i vår databas. Du kan inte göra några ändringar av dem, men deras tankning kan vara bättre lämpad för din applikation. Att använda lagerfilen med en katt-radera avgaser fungerar troligen smal, så förmodligen orsaken till brist på makt.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

    Tack! Jag kommer att ladda upp R1 16 Graves cat-delete en och testa cykeln idag.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Kent, The Graves decat hjälpte verkligen till att jämna gasen, hittills var den bästa kartan för min applikation. Men nu har jag två problem tyvärr: Fel 17 ingen instrumentpanelen. Jag tror att det är något med exup-ventilen (jag tar bort den när jag installerade eftermarknadsavgaserna och aldrig hade det här problemet på instrumentbrädan). Det mest problematiska problemet är nu att jag inte får tillgång till menyn på min cykel, instrumentet fungerar bra ( hastighet, varv per minut, växel, bränsle) men jag har begränsad funktionalitet, kan inte ändra ridlägen eller huvudmenyn eller någon annan konfiguration. Detta har aldrig hänt förut och alla tror att all elektronik är av och jag kan inte ändra den. Någon aning om vad som händer? tack och ledsen för alla meddelanden men jag tror att du är de bästa människorna att fråga om detta.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    På Graves-kartan ställde du EXUP-ventilen på AVSLAGANDE och blinka den till din ECU? Kontrollmotorlampan låser dig ur instrumentbrädan. När koden har rensats kommer full streckfunktion tillbaka.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

    Om jag minns korrekt fanns det inga alternativ tillgängliga i ecu-inställningarna, kommer jag att dubbelkontrollera. Hur rensar jag koderna för denna cykel? Är det något jag kan göra eller måste jag ta till återförsäljaren? TKS

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    I Graves-filen måste du välja att inaktivera EXUP-ventilen. När du ställer in det för att AVAKTIVERA och blixtar det i din ECU, skulle det bli av med felkoden.

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

    Perfekt tack ! jag fixar det här nu :)

  • mchristofori@hotmail.commchristofori@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

    tks mycket för stödkenten, allt fungerar bra på cykeln med den nya kartläggningen och exupventilen inaktiverad.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.