Supportforum

Quickshifter fråga!

ssamsuominen@gmail.comssamsuominen@gmail.com Inlägg: 9Verified User

Hej! Jag hade en quickshifter på min Yamaha MT 07 tidigare i år, och den bröt min motor, eftersom växeln bara skar tändning men inte bränsle, vilket orsakade att bränsle trattade in i avgasventilen och exploderade inom vid tändning, vilket fick ventilfjäderhållarna att hoppa ut av platsen. Kontext ges, är din ECU-baserade quickshifter skärbränsle OCH tändning eller bara en av de två? Jag kommer att köpa detta om du kan garantera att min motor inte går sönder igen om jag bara använder standardvärdena i din tuningprogramvara. Jag har redan den blinkande satsen också.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad February 2021

    Hej, vår QS minskar bränsle och tändning. Vi har massor av kunder på den här installationen utan problem ... Den situation du förklarar för mig är inte ens möjlig enligt min kunskap. Mitt förslag till dig skulle vara att se till att du har högkvalitativ gas i cykeln och kanske tona ner din tändningstid. Tack, Jason A.

  • ssamsuominen@gmail.comssamsuominen@gmail.com Inlägg: 9Verified User

    Jag använder bästa möjliga premiumbränsle. Även mina tändningstider var lager när motorproblemet uppstod. Hade healtech-märket -quickshifter och det skar bara tändningen, så enligt människor har jag pratat med bränslet fortsätter att spruta och tänds inte på grund av tändningssnitt som orsakar att bränsle trattar in i avgasventilen och sedan exploderar vid tändning, vilket orsakade problemet ... Hur som helst, eftersom dina quickshifters minskar både bränsle och tändning, borde jag inte ha några problem så jag köper din quickshifter inom en snar framtid!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.