Supportforum

Bränslekartläggning

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

Bara en snabb fråga. Jag vill rikta ut baskartan för bränsle på min R1 2017. måste jag lägga till bränsle i TPS- och MAP-bränsletabellerna samtidigt, eller är det bara en av de två? TIA

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, TPS vs RPM är det som förändrar din huvudsakliga bränsleblandning. MAP vs RPM används huvudsakligen i ingångar med lågt gasspjäll med lågt gasspjäll och justering av detta kan också hjälpa till att stänga av och på gasreglaget. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason, tack för ditt svar. Så på MAP-bordet måste jag rikta upp det över hela linjen eller bara de första kolumnerna? Hur långt in i gasöppningen är bordet relaterat till? tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, blinkar du på cykelsidan? Om så är fallet kan du komma åt Live Data-funktionen och du kan se din MAP-sensor när du kör cykeln på dyno. På så sätt kan du få en bra uppfattning om vilket MAP-tryck du har vid vissa TPS-punkter och du kan justera tankningen enklare. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Jag är tyvärr inte, jag använder en bänksats. Jag försöker bara jämna ut gasövergången eftersom jag använder aktiv melodi, men kan inte importera trimmerna för en baskarta eftersom jag använder bänkpaketet. Det tar några miles för den aktiva melodin att jämna ut allt ordentligt till att börja med så jag försöker finjustera min baskarta.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är definitivt inte det mest idealiska sättet att använda Active Tune men det är fortfarande bättre än att inte ha det. Jag föreslår att du lägger till 10% mer bränsle i början av ditt MAP vs RPM-bord bara till cirka 8000 rpm och till cirka 10 på MAP-axeln. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.